یک منبع خبری در کره‌جنوبی نوشت مهندس ارشد سامسونگ به‌دلیل جاسوسی و فروش تکنولوژی OLED به‌شرکت‌های چینی به 6 سال زندان محکوم شد.

براساس تازه‌ترین اخبار از حوزه فناوری، یک مهندس ارشد سابق سامسونگ ازسوی دادگاه شهر سوون به‌بیش از پنج سال زندان محکوم شد. جرم این فرد، افشای فناوری نمایشگر OLED به‌ارزش تقریبی 340 میلیون وون (معادل 24.5 میلیون دلار) به چین بود. این مبلغ قابل‌توجه به یک رقیب فروخته شد که از این فناوری پیشرفته تولید صفحه‌نمایش توسط بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل OLED جهان بهره زیادی خواهد برد.

وب‌سایت خبری Korea Joongang Daily گزارش کرد مهندس سابق سامسونگ در دادگاه محاکمه شد، اما به‌دلیل اتمام دوره بازداشت در ماه مارس، با قرار وثیقه آزاد شده بود. پس‌از پایان این دوره، او بار دیگر در روز پنجشنبه بازداشت و محکوم شد. قاضی ها سانگ-جی اعلام کرد باید به‌افرادی که قصد دزدیدن فناوری پیشرفته یک کشور را دارند، باید به‌مجازات سنگینی برسند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

مهندس سابق سامسونگ به دلیل افشای فناوری OLED به چین به زندان محکوم شد

باتوجه‌به اطلاعات فعلی، به‌نظر می‌رسد مهندس سابق سامسونگ در اکتبر سال گذشته به‌اتهام به‌دست آوردن غیرقانونی سیستم‌های نوری برای فناوری بازپخت لیزری اگزایمر (ELA) متهم شد؛ این فناوری در تولید پنل‌های OLED و چاپگرهای جوهرافشان OCR سامسونگ استفاده می‌شود. پس از استعفا از سمت خود، این مهندس سابق یک شرکت تولید صفحه‌نمایش را در کره جنوبی و چین تاسیس کرد و قصد داشت فناوری OLED را از شرکتش به‌رقبا بفروشد.

علاوه‌براین، پنج نفر دیگر که با متهم تبانی کرده بودند، در اوت 2020 متهم شدند. سه نفر ازاین پنج نفر متعلق به سامسونگ بودند و به دو تا سه سال زندان محکوم شدند، اما دو نفر دیگر به حبس تعلیقی محکوم شدند. درحال‌حاضر، اطلاعات بیشتری درخصوص وجود ندارد، اما درصورت انتشار اخبار تازه‌تر آن‌را با شما اشتراک‌گذاری خواهیم کرد.