نتایج بنچمارک AnTuTu نشان می‌دهد تراشه مدیاتک Tianji 8400 درمقایسه‌با اسنپدراگون 8s نسل 3 قدرت نسبتا بیشتری دارد.

براساس تازه‌ترین افشاگری‌ها، تراشه جدید مدیاتک تحت‌عنوان Tianji 8400 امتیازهای فوق‌العاده چشمگیری را در بنچمارک AnTuTu کسب کرد که نشان می‌دهد درمقایسه‌با تراشه میان‌رده اسنپدراگون 8s نسل 3 عملکردی مشابه را به‌نمایش می‌گذارد. یک افشاگر سرشناس چینی می‌گوید امتیازهای Tianji 8400 بین 1.7 میلیون تا 1.8 میلیون را به‌نمایش می‌گذارد که برای گوشی‌های اقتصادی عملکرد پردازشی عالی را به‌جای می‌گذارد.

افشاگر معروف چینی، Digital Chat Station، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد تراشه میان‌رده Tianji 8400 با هسنه‌های پردازشی ARM Cortex-X3 و Cortex-A715 با لیتوگرافی 4 نانومتری بهره می‌برد که نه‌تنها در بنچمارک‌ها، بلکه در واقعیت و زیر بار پردازشی می‌تواند عملکرد بسیاری قدرت‌مندی را به‌نمایش بگذارد.

تراشه Tianji 8400

علاوه‌براین، اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که تراشه Tianji 8400 قادر است تا تجربه بازی‌های عالی و برنامه‌های سنگین را به کاربران ارائه دهد. درواقع، تراشه مدیاتک با پردازنده گرافیکی Mali-G77 فرآیند بهینه‌سازی‌های برای رندرینگ گرافیکی به‌عهده می‌گیرد تا بهترین تجربه کاربری دراختیار افراد قرار بگیرد.

ازسوی‌دیگر، به‌نظر می‌رسد Tianji 8400 برای رقابت‌با تراشه نیمه‌پرچمدار Tianji 9300 آماده می‌شود. همان‌طورکه می‌‌دانید، سال‌گذشته مدیاتک از پردازنده Tianji 9300 به‌طور ویژه برای دستگاه‌های پرچمدار با قیمت مناسب رونمایی کرد که توسط تولیدکنندگان مختلف برای ساخت مدل‌های پرچمدار مقرون‌به‌صرفه استفاده شد. برخلاف Tianji 9300، تراشه Tianji 8400 قیمت پایین‌تری داشته و برای دستگاه‌های با قیمت کمتر از 1500 یوان (حدود 223 دلار آمریکا) طراحی شده باشد.

افشاگر چینی، Digital Chat Station، می‌گوید کمپانی Redmi درحال کار روی مدل‌هایی است که از تراشه‌های Tianji 9300+ و Tianji 8400 و حتی نسل بعدی Snapdragon 8 Gen 4 بهره می‌برند. بخش عظیمی از گوشی‌های ردمی احتمالا مشخصات مشابهی را مانند فریم آلومینومی با بدنه شیشه‌ای، نمایشگر با رزولوشن بالا (1.5K یا 2K)، پشتیبانی از شارژ سریع 100 وات و باتری با ظرفیت بالا به‌نمایش می‌گذارند.

گفته می‌شود یکی از این گوشی‌ها احتمالا نسخه جدید Redmi K70 Supreme Edition باشد. بااین‌حال، جزئیات دقیق‌تر درباره ویژگی‌ها و زمان عرضه این مدل‌ها هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است.