به نظر می‌رسد که امسال، شرکت گوگل قرار است توجه ویژه‌ای به دوربین سلفی پیکسل 9 پرو و 9 پرو XL داشته باشد. از این پس می‌توانید با گوشی‌های پرچم‌دار گوگل نیز سلفی‌هایی دیدنی و پر جزئیات تهیه کنید.

به گزارش Android Authority و بر اساس لیک شدن برخی از اطلاعات مارکتینگ این دو گوشی، مشخص شد که دوربین سلفی پیکسل 9 پرو و 9 پرو XL از سنسوری 50 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار استفاده خواهد کرد. هم این دوربین سلفی، هم دوربین اولتراواید در پشت و هم دوربین تله‌فوتو، از لنز Sony IMX858 استفاده می‌کنند اما دوربین اصلی این گوشی، بر طبق شایعات، از سنسور 50 مگاپیکسلی ساخته سامسونگ استفاده خواهد کرد. ویدئویی نیز از دوربین پیکسل 9 پرو در شبکه اجتماعی تیک‌تاک رو رفته که قابلیت زوم 30 برابری با رزولوشن بالا را نشان می‌دهد که قبلا آن را در سری پیکسل 7 و پیکسل 8 دیده بودیم.

سلفی پیکسل 9

اطلاعات لو رفته از مارکتینگ، نشان می‌دهد که نسخه پایه پیکسل 9 قرار از یک دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار استفاده کند. در مقایسه با نسخه پرو، شاهد دوربین چندان عالی نیستیم اما باز هم نسبت به نسل قبل یعنی پیکسل 8 که از دوربینی 10 مگاپیکسلی بدون قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کرد، پیشرفتی مناسب تلقی می‌شود. احتمال می‌رود که در پشت نسخه پایه، شاهد دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی سامسونگ و یک دوربین 50 مگاپیکسلی اولتراواید ساخته سونی باشیم. در این نسخه برخلاف پیکسل 9 پرو و 9 پرو XL خبری از سنسور تله‌فوتو نخواهد بود.

یکی دیگر از محصولات گوگل که تا به این لحظه به صورت رسمی معرفی نشده، پیکسل فولد 2 است که به گزارش Android Authority قرار نیست تغییرات چندانی در زمینه دوربین نسبت به نسخه نسل قبلی خود داشته باشد. به نظر می‌رسد گوگل در حال کار بر روی فیلمبرداری با رزولوشن 8K و 30 فریم بر ثانیه است اما نمی‌دانیم این قابلیت چه زمانی و برای کدام گوشی‌های سری پیکسل در دسترس قرار خواهد گرفت. در نهایت می‌توان گفت که گوشی‌های جدید گوگل با دوربین سلفی بهبود یافته، سنسور اثرانگشت اولتراسونیک و… عرضه خواهند شد و باید منتظر تاریخ 13 آگوست (23 مرداد) برای رونمایی از سخت‌افزار این دستگاه‌ها بمانیم.