شایعات نشان می‌دهد آیفون 16 پرو با رنگ جدید Rose یا قرمز انحصاری معرفی می‌شود که احتمالا تیره‌تر از رنگ‌های قبلی گوشی‌های پرچمدار اپل خواهد بود.

زمزمه‌های هیجان‌انگیزی از سرزمین اژدهای سرخ به‌گوش می‌رسد که اپل قصد دارد رنگ جدید و جذاب «قرمز» را برای آیفون 16 پرو معرفی کند. با‌وجوداین‌که هنوز مشخص نیست آیا این رنگ زیبا تنها سوپرایز اپل برای طرفدارانش در کنار رنگ‌های کلاسیک مشکی و سفید خواهد بود یا خیر، اما تکرار شایعات حاکی‌ از آن‌است که احتمالا اپل این رنگ جذاب را به‌بازار عرضه خواهد‌ کرد.

افشاگر مشهور Weibo با نام مستعار OVO Baby Sauce Ovo این خبر هیجان‌انگیز را منتشر کرده و ادعا می‌کند آیفون 16 پرو می‌تواند با رنگ‌بندی جدیدی عرضه شود که بسیار متفاوت از رنگ‌های گذشته خواهدبود. اگرچه اپل در سال‌های اخیر از رنگ‌های جذاب با طیف تیره‌تر برای مدل‌های «پرو» استفاده کرده‌است، اما این‌بار به‌نظر می‌رسد اپل در تدارک سوپرایزی جذاب برای طرفدارانش است.

طبق ادعای این منبع، رنگ جدید «Rose» نام دارد که شباهت زیادی ازنظر نام به Rose Gold سابق در آیفون 6S دارد. این موضوع نشان می‌دهد احتمالا شاهد رنگی جدید و متفاوت از رنگ‌های قبلی خواهیم بود. همچنین، باتوجه‌به برخی گمانه‌زنی‌های قبلی، می‌توان گفت رنگ جدید به قرمز نزدیک‌تر باشد.

پیش‌ازاین مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس اپل، در پیش‌بینی‌های از رنگ رز برای آیفون 16 پرو نام برده بود. کو ادعا می‌کند غول کوپرتینو همان گزینه‌های رنگی قبلی شامل مشکی، سفید و نچرال تیتانیوم را ارائه می‌دهد. کو گزینه رنگ آبی تیتانیومی را حذف و آن‌را با یک گزینه‌ جدید جایگزین کرد. منبع Weibo نیز قبلا از اضافه شدن یک رنگ‌بندی قرمز جدید به‌ترکیب رنگ‌های آیفون 16 پرو خبر داده‌بود.

در‌حالی‌که مدل‌های آیفون 16 پرو در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند، اما گمانه‌زنی‌های مینگ چی کو نشان می‌دهد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در رنگ‌های کلاسیک سفید، مشکی، آبی، سبز و صورتی عرضه شوند. در این مرحله مشخص نیست رنگ صورتی مدل استاندارد در‌مقایسه‌با رنگ رز در آیفون 16 پرو چقدر متفاوت خواهد بود.

شایعات حاکی‌از‌آن است آیفون 16 پرو تیره‌تر از رنگ‌های معمول و در طیف مشابه با آبی تیتانیومی خواهد‌بود. این موضوع باتوجه‌به الگوی اپل در‌استفاده از رنگ‌های تیره‌تر برای مدل‌های پرو، محتمل به‌نظر می‌رسد. با‌وجوداین، برای تایید این موضوع و مشاهده‌ رنگ نهایی رز/قرمز آیفون 16 پرو، باید تا زمان رونمایی رسمی آن صبر کرد.