به نظر می‌رسد که خرید جدید گوگل که توسط The Wall Street Journal گزارش شده، با قیمتی گزاف صورت بگیرد و تبدیل به پرهزینه‌ترین خرید تاریخ این کمپانی عظیم شود.

ظاهراً گوگل قرار است کمپانی Wiz که در زمینه امنیت سایبری کار می‌کند و شرکایی چون آمازون و Oracle را دارد، به قیمت 23 میلیارد دلار خریداری کند! جالب است بدانید که این مقدار، دقیقاً دو برابر هزینه‌ای است که در سال 2012 برای خرید شرکت Motorola Mobility پرداخت کرد و تبدیل به گران‌قیمت‌ترین خرید این شرکت خواهد شد.

شرکت Wiz که در شهر بزرگ نیویورک واقع شده است، ابزارهای امنیتی و اسکنرهای مختلف را برای شرکت‌ها تامین می‌کند. این شرکت در زمینه تامین امنیت فضای کلاود شرکت‌ها نیز فعالیت کرده و بر طبق گفته خودشان، لایه‌ای امنیتی میان کلاود و دسترسی به آن ایجاد می‌کند و بدین ترتیب، اجازه می‌دهد شرکت‌ها در اسرع وقت ریسک‌ها را شناسایی و حذف کنند. به نظر می‌رسد خرید چنین کمپانی، در راستای امنیت بیشتر و درس گرفتن از بلایایی باشد که اخیراً سر شرکت مایکروسافت آمد و داده‌های عظیمی از آنان به دست هکرها دزدیده و پخش شد.

گوگل

به گفته The New York Times، رئیس گوگل کلاود، توماس کوریان کسی است که پشت این خرید بوده و اصرار زیادی به سرگرفتن آن داشته است. اگر چنین خریدی در نهایت موفق شود، می‌تواند اعتبار گوگل را به عنوان یک شرکت بسیار امن در زمینه کلاود افزایش دهد. شرکت گوگل با همین ایده، در سال 2022 حدود نیم میلیارد دلار پرداخت و یک شرکت امنیتی دیگر را نیز خرید. علاوه بر آن، در همین سال، اقدام به خرید Mandiant با قیمت 5.4 میلیارد دلار کرد. این شرکت در همان سال 2022 توانسته بود هک SolarWinds را کشف کند.

این معامله به نظر مناسب می‌رسد و احتمال سر گرفتن آن نیز بالاست اما ممکن است تکمیل شدن آن، نیازمند تاییدیه‌هایی از طرف رگولاتوری‌های مختلف ایالات متحده باشد. دولت بایدن به تازگی بر روی این موضوعات حساس شده و همین مسئله باعث می‌شود انتظار مشکلاتی برای تکمیل این خرید از سوی گوگل را داشته باشیم. چندی پیش نیز دردسرهای فراوانی بر سر خرید شرکت اکتیویژن توسط مایکروسافت به وجود آمد.