چندی پیش شایعاتی مبنی بر عدم عرضه گلکسی اس 25 پلاس سامسونگ به گوش رسید و گفته می‌شد که غول کره‌ای، به طور کامل سری پلاس را رها کرده است. حال مشخص شد که این موضوع شایعه‌ای بیش نبوده و سال آینده این مدل عرضه خواهد شد.

دلیل به وجود آمدن چنین شایعه‌ای، قرار نگرفتن گلکسی اس 25 پلاس در پایگاه داده GSMA بود. در ماه جولای سال 2023، زمانی که سری اس 24 در پایگاه داده این وبسایت بارگزاری شد، هر سه نسخه عادی، پلاس و اولترا دیده شد اما امسال ماجرای اس 25 کمی متفاوت بود و فقط شاهد حضور اس 25 عادی و گلکسی اس 25 اولترا در این وبسایت بودیم که باعث مطرح شدن این شایعه شد.

پایگاه داده GSMA بسیار قابل اطمینان است و هر گوشی هوشمندی که به آن اضافه نشود، هیچگاه به بازار منتشر نخواهد شد. هر گوشی هوشمندی، نیازمند یک IMEI است و وجود آن، برای تمامی مدل‌های گوشی اجباری است. اگر این شماره وجود نداشته باشد، قابلیت‌هایی چون برقراری تماس تلفنی و اتصال به اینترنت در دسترس نبوده و گوشی هیچ تفاوتی با یک تبلت نخواهد داشت. به همین خاطر است که پایگاه داده GSMA از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است هر گوشی در آن بارگزاری شود.

گلکسی اس 25 پلاس

دلیل منتشر شدن شایعه عدم عرضه گلکسی اس 25 پلاس نیز درج نشدن آن توسط سامسونگ در وبسایت GSMA بود. این شرکت معمولاً 6 ماه قبل از معرفی رسمی، تمامی محصولاتش را در این وبسایت بارگزاری می‌کند. این شرکت امسال رویه متفاوتی را در بر گرفت و در ابتدا، گلکسی اس 25 عادی و گلکسی اس 25 اولترا را در این وبسایت درج کرد. همین باعث شد شایعه عدم عرضه نسخه پلاس قوت بگیرد. با این حال، کمی پس از این دو مدل، در نهایت گلکسی اس 25 پلاس نیز در این وبسایت درج شد و به این شایعات به صورت رسمی پایان داد.

دستگاه گلکسی اس 25 پلاس بالاخره در GSMA دیده شد و دارای IMEI نیز خواهد بود. این دستگاه با کد SM-S936U شناخته می‌شود. در انتهای این کد، کلمه U به چشم می‌خورد که اشاره به ناحیه ایالات متحده دارد. پس امسال نیز سامسونگ در کنار نسخه‌های عادی و اولترا، نسخه پلاس را در نظر گرفته و آن را نیز به بازار عرضه خواهد کرد.

در ماه جولای سال 2023، هر سه مدل گلکسی اس 24 به صورت همزمان در وبسایت GSMA در دسترس قرار گرفتند و کد اسم‌های آنان قابل مشاهده بود. با این حال، در مورد سری اس 24 سامسونگ رویکرد متفاوتی طی کرد. در ابتدا در تاریخ 1 جولای مدل‌های اس 25 عادی و اس 25 اولترا در این وبسایت بارگزاری شدند و در نهایت، مدل پلاس نیز در تاریخ 9 جولای به این وبسایت اضافه شد. این تاخیر واضح در درج اطلاعات نسخه پلاس، باعث شد عده بسیاری به این باور برسند که این نسخه قرار نیست عرضه شود. این شایعات حال به صورت رسمی رد شدند و می‌توانید سال بعد منتظر عرضه رسمی آن باشید.