گوشی گلکسی زد فولد 6 با به‌کارگیری نوآوری در فرآیند ثبت اثر انگشت، تجربه‌ای کارآمدتر و بی‌دغدغه‌تر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

بااینکه سامسونگ در گلکسی زد فولد 6 تغییرات سخت‌افزاری عمده‌ای اعمال نکرده است، همچنان با تغییرات و بهینه‌سازی‌های جزئی، تجربه کاربری این گوشی را بهبود بخشیده است. یکی از این موارد، نحوه ثبت اثر انگشت جدید است. درگذشته، برای ثبت اثر انگشت جدید در گوشی‌های گلکسی زد فولد، باز کردن کامل دستگاه ضروری بود. اما حالا این محدودیت برطرف شده است. در گلکسی زد فولد ۶، می‌توانید بدون نیاز به باز کردن گوشی و با استفاده از صفحه‌نمایش روی جلد، اثر انگشت جدیدی را ثبت کنید. این تغییر که توسط وبسایت 9to5Google کشف شد، گامی مثبت در جهت ارتقاء سهولت و کاربری به شمار می‌رود.

درحال‌حاضر مشخص نیست که امکان ثبت اثر انگشت به‌صورت انحصاری برای این مدل باقی بماند و یا با بروزرسانی One UI 6.1.1 در اختیار کاربران گوشی های سازگار از نسل های قبلی سری گلکسی زد فولد نیز قرار گیرد. از لحاظ فنی، به‌نظرنمی رسد محدودیتی برای اعمال این قابلیت در گوشی های تاشو سامسونگ از نسل های گذشته وجود داشته باشد، چرا که تمامی آنها از حسگر اثر انگشت جانبی Goodix بهره می برند. بااین‌حال، گزارش های اولیه از سوی وبسایت 9to5Google حاکی از وجود یک باگ در نسخه فعلی firmware گوشی است که مانع از ثبت اثر انگشت کاربران در زمان راه اندازی اولیه دستگاه می‌شود.

ثبت اثر انگشت در زد فولد 6

بخلاف برخی از برندهای چینی که در گوشی‌های تاشوی جدیدشان به سمت حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش رفته‌اند، سامسونگ همچنان در سری گوشی‌های تاشوی گلکسی زد از حسگر اثر انگشت جانبی خازنی استفاده می‌کند. این رویکرد کاملاً منطقی است. حسگر اثر انگشت جانبی در گوشی‌های گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد، ازنظرعملکرد بسیار دقیق، سریع و قابل اعتماد بوده و در حالت باز و بسته بودن گوشی به راحتی قابل‌دسترس است.

علاوه‌بر حسگر اثر انگشت، سامسونگ همچنان مجموعه متنوعی از روش‌های تایید هویت کاربر را ارائه می‌دهد. این روش‌ها شامل رمز عبور، الگو و پین کد می‌شود و امکان استفاده از آن‌ها برای باز کردن قفل گوشی، دسترسی به برنامه‌های حساس مانند بانکداری و بخش‌های امنیتی نظیر پوشه امن وجود دارد.