شرکت اپل به شدت مشغول کار بر روی سری آیفون‌هایش است و به نظر می‌رسد بهبود دوربین، تمرکز اصلی این شرکت در نسل جدید باشد. حال مشخص شد که دوربین آیفون 16 پرو قرار است از لنز آیفون 15 پرو مکس استفاده کند.

آیفون 16 پرو قرار است از یک لنز تتراپریسم استفاده کند که قابلیت‌های ویژه‌ای جهت زوم کردن به کاربر می‌دهد. حال، تحلیل‌گر چینی، مینگ چو کو، تحلیل خود از گوشی‌های آینده اپل، یعنی آیفون 18 پرو و آیفون 19 پرو را با کاربران به اشتراک گذاشته و به عقیده وی، این دو دستگاه قرار است بهبودهایی بسیار ویژه و قابل توجه در قسمت دوربین شاهد باشند که عکاسی با آیفون را بسیار لذت‌بخش‌تر از پیش خواهد کرد.

به گفته مینگ چو کو، دوربین آیفون 16 پرو از یک لنز تتراپریسم استفاده خواهد کرد و در نسخه پرو مکس نیز شاهد چنین لنزی خواهیم بود که نسبت به پرو، بهبود بیشتری یافته و قادر به خلق تصاویری دیدنی‌تر خواهد بود. نسخه کوچک 6.3 اینچی پرو، قرار است دقیقاً همان لنزی را دریافت کند که آیفون 15 پرو مکس دارد و این نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد امسال نیز تفاوتی واضح میان نسخه‌های پرو خود اعمال کند. علاوه بر آن، این تحلیل‌گر باور دارد که آیفون 17 نیز دوباره ممکن است از یک لنز تتراپریسم استفاده کند که بهود ویژه‌ای داشته و قرار است هم کیفیت تصاویر و هم کیفیت زوم آن بهبودی قابل توجه داشته باشند.

آیفون 16 پرو

جالب است بدانید که این تحلیل‌گر، حتی اطلاعاتی در مورد سری‌های آینده اپل، یعنی آیفون 18 نیز در میان گذاشت. به باور وی، آیفون 18 پرو نیز قرار است از لنز تتراپریسمی که در آیفون 17 پرو مکس به کار می‌رود استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد شرکت اپل قصد دارد هر ساله نسخه پرو را به شکلی ویژه ارتقاء دهد و آن را بهبود ببخشد. اگر این خبر قابل باور باشد، پس در آیفون 18 پرو مکس باید شاهد دوربین 48 مگاپیکسلی با دریچه 1/2.6 باشیم. واضح است که دوربین آیفون 18 پرو مکس نیز قرار است همین مسیر را پیش بگیرد و از دوربین نسخه 6.3 اینچی خود پیشی بگیرد.

به عقیده این تحلیل‌گر چینی، آیفون 19 پرو مکس در سال 2027 نیز قرار است لنز تتراپریسم را بیش از پیش ارتقاء دهد اما از جزئیات دقیق آن و این که چقدر قرار است نسبت به نسخه پیشینش بهتر شود، اطلاعاتی در دست نیست. با این حال، وی ذکر کرد که این آیفون قرار است بزرگ‌ترین ارتقاء را شاهد باشد و کیفیت تصاویر و قابلیت زوم آن طرز قابل توجهی بهبود خواهد یافت. در نهایت، اپل ممکن است سایز لنز خود را کوچک‌تر کند و حتی در نهایت اسم آن را نیز از لنز تتراپریسم به چیز دیگری تغییر دهد.

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده، تنها یک تحلیل و پیش‌بینی بوده و تصمیم نهایی، به دست شرکت اپل گرفته می‌شود. به همین دلیل، ممکن است محصولات نهایی با چیزی که تصور شده متفاوت باشند. از طرف دیگر، شایعه شده که شرکت اپل قرار است در همان حول و حوش عرضه سری آیفون 19، از یک گوشی تاشو نیز رونمایی کند. با این حال، تمامی این موارد شایعه است و توصیه می‌کنیم تا تایید رسمی توسط اپل به آن اعتماد چندانی نکنید و منتظر جدیدترین اخبار از سوی این شرکت باشید.