یک تحلیلگر سرشناس چینی می‌گوید آیفون 17 پرو مکس با دوربین ارتقایافته تتراپریسم در سال 2025 معرفی خواهد شد.

براساس آخرین اخبار و شایعات از حوزه فناوری، اپل قصد دارد لنز تتراپریسم را به هردو مدل آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس بیاورد. اما به‌نظر می‌رسد مشخصات این دوربین‌ها احتمالا تغییری نسبت‌به آیفون 15 پرو مکس نداشته باشند. بااین‌حال، به گفته یکی از تحلیلگران، این مسئله درخصوص آیفون 17 پرو مکس که در سال 2025 عرضه می‌شود، متفاوت خواهد بود. مدل آیفون 17 پرو مکس نه تنها با ارتقای دوربین تله‌فوتو همراه خواهد بود، بلکه سنسورهای دیگر آن نیز بهبود خواهند یافت و تنها دستگاهی از اپل خواهد بود که دوربین‌های اصبی آن از رزولوشن 48 مگاپیکسلی بهره‌مند خواهند شد.

کیفیت تصویر و ویدئو انتظار می‌رود بهبود چشم‌گیری داشته باشند، چراکه از یک دوربین 48 مگاپیکسلی تله‌فوتو تتراپریسم با اندازه سنسور 1/2.6 اینچ در آیفون 17 پرو مکس استفاده خواهد کرد. تحلیلگر سرشناس چینی مینگ‌چی کو می‌گوید آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس از سنسور 12 مگاپیکسلی 1/3.1 اینچی برای دوربین تتراپریسم برخوردار خواهند بود، اما آیفون 17 پرو مکس فراتر از انتظارات خواهد رفت و یک دوربین 48 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/2.6 اینچ ارائه می‌دهد‌ که 19 درصد بزرگ‌تر است. علاوه‌بر دریافت قابلیت‌های تصویربرداری و ضبط ویدئویی باورنکردنی هنگام فعال کردن دوربین تتراپریسم، آیفون 17 پرومکس هم‌چنین اولین پرچمدار اپل خواهد بود که سنسورهای اصلی آن از حداکثر رزولوشن 48 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کنند.

آیفون 17 پرو مکس با مجموعه‌ای از سنسورهای 48 مگاپیکسلی معرفی می‌شود

تحلیلگر چینی یادآور شد کمپانی Crystal-Optech، تامین‌کننده اصلی لنزهای تتراپریسم اپل، با افزایش ظرفیت لنزهای تتراپریسم در مدل‌های آینده اپل، سود عظیمی کسب خواهد کرد. بااین‌حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران نگرانند کوپرتینویی‌ها برای کاهش هزینه‌ها از لنزهای تتراپریسم پلاستیکی به‌جای لنزهای شیشه‌ای استفاده کند. مینگ‌چی کو این شایعات را رد کرده و می‌گوید اپل تا چند سال آینده هم‌چنان از سنسورهای تتراپریسم شیشه‌ای استفاده خواهد کرد. درحال‌حاضر، تحلیلگر TF International Securities اطلاعات به‌خصوصی را درباره مدل‌های آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس به‌اشتراک نگذاشت و معلوم نیست چند عضو از خانواده آیفون 17 به سنسورهای تتراپریسم مجهز می‌شوند.

بافرض‌اینکه این برنامه‌ها در خط تولید اپل نیستند، کو معتقد است آیفون 18 پرو که در اواخر سال 2026 عرضه می‌شود، از یک دوربین تتراپریسم بهبودیافته بهره‌مند می‌شود. طراحی این سنسور نیز انتظار می‌رود تغییر کند و ابعاد آن با فرم کوچک‌تری ساخته شود تا ارتفاع دوربین را کاهش داده و فضای داخلی ارزشمندی را دردسترس طراحان قرار دهد.