سرعت شارژ گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 نسبت‌به نسل قبل هیچ تغییری نکرده و با همان شارژ 25 واتی سیمی معرفی شدند.

سامسونگ اخیراً گوشی‌های تاشوی پرچمدار جدیدش یعنی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 را معرفی کرده است. این گوشی‌ها نسبت به‌نسل‌قبل در بخش‌های مختلفی پیشرفت کرده‌اند، اما در همه زمینه‌ها شاهد بهبود نبوده‌ایم. یکی از این موارد، سرعت شارژ است که تغییری نکرده است.

هردو مدل همچنان از شارژ سیمی 25 وات پشتیبانی می‌کنند که تفاوتی با نسل پیشین ندارد. لازم‌به‌ذکراست که شارژر به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و تنها اقلام همراه گوشی شامل کابل USB 3A، سوزن خارج کردن سیم کارت و دفترچه راهنما هستند.

براساس اطلاعات منتشرشده، با استفاده از شارژر 25 وات و کابل USB 3A، هردو گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 قادرند تا 50 درصد ظرفیت باتریشان را ظرف مدت 30 دقیقه شارژ کنند. این میزان شارژدهی، ایده‌آل بوده و در شرایطی حاصل می‌شود که سطح باتری دستگاه در ابتدای امر کاملا خالی (0%) باشد و طی فرایند شارژ، گوشی خاموش باقی بماند. بدیهی است که استفاده از گوشی در حین شارژ، می‌تواند سرعت شارژ را کاهش دهد.

قدرت شاژر گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6

علاوه‌بر قابلیت شارژ سیمی، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس (که سامسونگ آن را Wireless PowerShare می‌نامد) نیز برای مدل‌های گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 تایید شده است. بااین‌حال، این امکانات نسبت به نسل گذشته ارتقاء نیافته‌اند. حداکثر توان شارژ بی‌سیم همچنان 15 وات و توان شارژ بی‌سیم معکوس نیز بدون تغییر، 4.5 وات باقی مانده است.

مدل گلکسی زد فلیپ 6 ارتقاء قابل‌توجهی را تجربه کرده و از باتری حجیم‌تر 4000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. این‌ظرفیت، 300 میلی‌آمپرساعت نسبت به نسل‌های پیشین افزایش یافته و حالا با باتری قدرتمند گلکسی اس24 برابری می‌کند. همچنین، سیستم خنک‌کننده مبتنی بر محفظه بخار (vapor chamber) در مدل جدید، به خنک ماندن بهتر باتری و در نتیجه، عملکرد پایدارتر دستگاه کمک شایانی خواهد کرد.

بااین‌حال، در گلکسی زد فولد 6 همچنان شاهد استفاده از همان باتری 4400 میلی آمپر ساعتی به‌کار رفته در مدل‌های زد فولد 3، زد فولد 4 و زد فولد 5 هستیم. البته، بهره‌مندی از پردازنده جدید و کم‌مصرف‌تر اسنپدراگون می‌تواند به بهبود عمر باتری کمک کند، اما بهینه‌سازی مصرف باتری آن به اندازه‌ جهشی که در زد فلیپ 6 شاهد هستیم، قابل‌توجه نخواهد بود.