سری گلکسی بادز 2 پرو یکی از بهترین ایربادهای موجود در بازار است که نکات مثبت فراوانی دارد. با این حال، قطعاً این ایرباد نیز جا برای بهبود داشت و در مقایسه گلکسی بادز 3 پرو و بادز 2 پرو تفاوت‌های این دو دستگاه را بررسی خواهیم کرد.

معمولاً لازم نیست هر ساله، ایربادزهای خود را به نسخه‌ای جدیدتر ارتقاء دهید اما این بار را می‌توانیم استثنا قائل شویم زیرا سامسونگ عملکردی دیدنی در گلکسی بادز 3 پرو به نمایش گذاشته است. در مقایسه گلکسی بادز 3 پرو با 2 پرو، تقریباً می‌توانیم بگوییم که از همه جات، از قبیل کیفیت صدا، کیفیت تماس‌ها، کنترل‌های مختلف، توانایی شخصی‌سازی و حتی عمر باتری، نسخه جدید برتری دارد.

دستگاه گلکسی بادز 2 پرو از یک درایور دوگانه استفاده می‌کرد که در نسخه سوم، همین درایور بهبود ویژه‌ای یافته و باعث می‌شود صدایی رساتر و با کیفیت‌تر را شاهد باشیم. از طرف دیگر، کنترل و جزئیات صدا نیز بهبودی ویژه داشته و باعث می‌شود کیفیتی راحت‌تر را تجربه کنید.

گلکسی بادز 3 پرو

در گلکسی بادز 3 پرو از کدک صدایی به نام Samsung Seamless Codec Ultra High Quality استفاده شده که سمپل ریت آن 24 بیت و 96 کیلوهرتز است و دو برابر گلکسی بادز 2 پرو خواهد بود. گلکسی بادز 2 پرو از Samsung Seamless Codec Hi-Fi با سمپل ریت 24 بیت و 48 کیلوهرتزی استفاده می‌کند که نسخه جدیدتر، پیشرفتی بزرگ در مقایسه با آن به حساب می‌آید.

میکروفون‌ها در گلکسی بادز 3 پرو به لطف طراحی جدیدتر و جالب‌تر، نزدیک به دهان قرار گرفته و باعث می‌شوند صدا واضح‌تر و رساتر باشد. علاوه بر آن، ویژگی به نام Super Wideband در این دستگاه لحاظ شده که باعث می‌شود صدای تماس‌ها طبیعی‌تر و شنیدنی‌تر به نظر بیاید. بادز 3 پرو از بلوتوث 5.4 نیز استفاده خواهد کرد که امنیت بسیار بالاتری دارد. برای افزایش بهتر کیفیت صدا در محیط‌های شلوغ، از گلکسی AI نیز استفاده می‌شود تا صدا در این محیط‌ها بهتر به گوش شنونده برسد. این ویژگی‌ها در گلکسی بادز 2 پرو جایی ندارند.

در گلکسی بادز 3 پرو، به لطف هوش مصنوعی سامسونگ یعنی گلکسی AI، قابلیتی لحاظ شده که بوق و آژیرهای مختلف یا حرف زدن دیگران با شما را تشخیص می‌دهد! در این مواقع، صدایی از هندزفری پخش می‌شود تا کاربر را از محیط پیرامونش آگاه کند و وی را از خطرات احتمالی در هنگام گوش دادن آهنگ دور سازد.

گلکسی بادز 2 پرو

از دیگر نکات مقایسه گلکسی بادز 3 پرو با بادز 2 پرو، می‌توان به گواهی IP57 اشاره کرد که ارتقایی بزرگ نسبت به گواهی IPX7 اشاره کرد. به همین دلیل، سری جدید مقاومت بیشتری در برابر آب و گرد و غبار دارد. اگر شما نیز زیاد به ساحل سر می‌زنید یا در محیطی پر گرد و غبار زندگی می‌کنید، قطعاً ارتقاء به گلکسی بادز جدید، می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد.

سری جدید ایربادزهای پرچم‌دار سامسونگ، از نظر شارژدهی نیز بهبودی ویژه تجربه کرده‌اند و سری جدید، با فعال کردن قابلیت ANC قادر است تا 6 ساعت و با غیرفعال کردن آن، تا 7 ساعت بدون وقفه کار کند. با وجود کیس شارژ نیز طول عمر این هندزفری به 30 ساعت می‌رسد که رقمی فوق العاده برای این همه امکانات هیجان انگیز محسوب می‌شود.