مقایسه‌ گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ 6، به شما در تصمیم‌گیری برای ارتقاء یا نگه‌داشتن ساعت هوشمند فعلی‌تان کمک خواهد کرد.

درحالی‌که طراحی بیرونی گلکسی واچ 7 نسبت به گلکسی واچ 6 بدون تغییر باقی مانده، سامسونگ تمرکزش را بر ارتقاء اجزای داخلی آن گذاشته است. گلکسی واچ 7 از عملکرد سریع‌تر، ردیابی دقیق‌تر داده‌های تناسب اندام و سلامتی و پشتیبانی طولانی‌مدت‌تر از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بهره‌مند است.

هردو ساعت هوشمند از نمایشگر سوپر آمولد دایره‌ای شکل با کیفیت بالا در دو اندازه 1.3 اینچ (با رزولوشن 432 در 432 پیکسل) و 1.5 اینچ (با رزولوشن 480 در 480 پیکسل) و حداکثر روشنایی 2000 نیت استفاده می‌کنند. محافظ صفحه‌نمایش Sapphire Crystal، بدنه‌ آلومینیومی و بندهای سیلیکونی قابل‌تعویض نیز از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو ساعت هوشمند است.

در زمینه مقاومت، هردوساعت هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ 6 از نظر نفوذ گرد و غبار و آب (استاندارد IP68)، فشار آب (تا 5 ATM) و تحمل ضربه (استاندارد MIL-STD-810H) دارای رتبه‌بندی مشابهی هستند. بااین‌حال، وجه تمایز اصلی این‌ دو محصول در بخش داخلی آن‌ها نهفته است.

گلکسی واچ 7 از پردازنده‌ بسیار قدرتمندتر Exynos W1000 بهره می‌برد. این تراشه با استفاده از فرآیند ساخت پیشرفته‌ 3 نانومتری سامسونگ ساخته شده است و از یک هسته‌ مرکزی پرقدرت Cortex-A78 همراه با چهار هسته‌ کم‌مصرف Cortex-A55 تشکیل شده است. سامسونگ ادعا می‌کند که این پردازنده‌ جدید، سرعت اجرای برنامه‌ها را 2.7 برابر، عملکرد تک-هسته‌ای را 3.4 برابر و عملکرد چند-هسته‌ای را 3.7 برابر نسبت به گلکسی واچ 6 بهبود بخشیده است.

مقایسه‌ گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ 6

درمقایسه با نسل قبلی، ارتقاء سخت‌افزاری صورت‌گرفته در گلکسی واچ 7 منجربه افزایش محسوس سرعت و عملکرد کلی آن شده است. این بهبود عملکرد در تمامی ابعاد، از راه‌اندازی سریع‌تر برنامه‌ها و جابه‌جایی روان بین واچ‌فیس‌ها تا استفاده‌ روزمره‌ بهینه‌تر، مشهود خواهد بود.

علاوه‌بر ارتقاء پردازنده، گلکسی واچ 7 با بهره‌مندی از 32 گیگابایت حافظه‌ داخلی، ظرفیت ذخیره‌سازی دو برابرِ گلکسی واچ 6 را ارائه می‌دهد. این فضای ذخیره‌سازی گسترش‌یافته، انعطاف‌پذیری بیشتری را برای نصب برنامه‌های متنوع، نگهداری تصاویر، ذخیره‌ مجموعه‌ای از واچ‌فیس‌ها و امکان استفاده‌ آفلاین از موسیقی فراهم می‌آورد.

سامسونگ همچنین سنسور BioActive را در گلکسی واچ 7 به‌روزرسانی کرده است. این سنسور جدید، اندازه‌گیری دقیق‌تر ضربان قلب و ردیابی و آنالیز جزئی‌تر خواب را ارائه می‌دهد. به‌گفته‌ سامسونگ، سنسور BioActive می‌تواند به‌خصوص در طول تمرینات ورزشی سنگین، 30 درصد دقت بیشتری در اندازه‌گیری ضربان قلب داشته باشد.

علاوه‌براین، گلکسی واچ 7 برای اولین بار در بین ساعت‌های هوشمند سامسونگ، از GPS دو فرکانسه بهره می‌برد. این ویژگی، دقت ردیابی موقعیت مکانی را در طول تمرینات ورزشی در فضای باز، به خصوص در مناطق شهری یا مناطقی با موانع محیطی مانند درختان زیاد یا تپه‌ها و کوهستان‌ها، به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد.

در مقایسه‌ گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ 6 هردو از 2 گیگابایت حافظه‌ رم، قابلیت اتصال LTE، وای‌فای bg/g/n، بلوتوث 5.3 و NFC بهره‌مند هستند. همچنین هردو دارای سنسورهای شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ، نور و دما هستند. باتری به‌کار رفته در هردوساعت هوشمند یکسان بوده و از قابلیت شارژ سریع بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کنند. سیستم‌عامل پیش‌فرض گلکسی واچ 7، رابط کاربری One UI Watch 6 مبتنی بر Wear OS 5 است. انتظارمی‌رود که این ساعت هوشمند یک نسل به‌روزرسانی نرم‌افزاری بیشتر از گلکسی واچ 6 دریافت کند؛ یعنی تا One UI Watch 7 مبتنی بر Wear OS 6.

اگر از عملکرد و دقت ردیابی سلامتی گلکسی واچ 6 راضی نیستید، به ویژه کندی سرعت آن، ارتقاء به گلکسی واچ 7 را مدنظر قرار دهید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم کمی صبر کنید. به زودی گلکسی واچ 6 به‌روزرسانی One UI 6 Watch را دریافت خواهد کرد. منتظر بمانید و ببینید آیا این به‌روزرسانی باعث بهبود عملکرد و رفع مشکلات احتمالی گلکسی واچ 6 شما می‌شود یا خیر. در صورت رضایت از عملکرد پس از به‌روزرسانی، شاید دیگر نیازی به صرف هزینه برای خرید گلکسی واچ 7 نباشد.