سامسونگ در رویداد Galaxy Unpacked اعلام کرد گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 از 7 سال آپدیت سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی می‌کند.

همانطورکه انتظار می‌رفت، جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 به‌مدت 7 سال آپدیت سیسیتم‌عامل اندروید و رابط کاربری One UI و امنیتی دریافت خواهند کرد.

سامسونگ سیاست به‌روزرسانی 7 ساله را با سری گلکسی S24 در اوایل سال 2024 معرفی کرد و درکنار گوگل به‌عنوان تنها سازنده گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند که چنین ویژگی را ارائه می‌دهد.

گلکسی زد فولد 6 7 سال آپدیت اندروید

کارشناسان می‌گویند سیاست سامسونگ و گوگل از سایر تولیدکنندگان اندروید پیشی می‌گیرد! حتی غول فناوری کوپرتینو نیز برای تولید گوشی‌های آیفون تنها 5 سال آپدیت سیستم‌عامل را ارائه می‌دهد؛ بنابراین، فروش گوشی‌های گلکسی و پیکسل احتمالا بیشتر خواهد شد.

درحال‌حاضر، سامسونگ با معرفی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6، فهرست دستگاه‌هایی را که آپدیت 7 ساله دریافت می‌کنند، گسترش داد تا نشان دهد مشتری‌مداری از سیاست‌های این غول کره‌ای است. هردو گوشی با اندروید 14 و One UI 6.1.1 از به‌صورت پیش‌فرض وارد بازار جهانی می‌شوند و تا زمانی که سامسونگ نحوه اختصاص شماره‌ها به نسخه‌های اندروید و One UI را تغییر ندهد، فولد 6 و فلیپ 6 به‌روزرسانی‌ها را تا اندروید 21 و One UI 13 دریافت خواهند کرد.

همانطورکه پیش‌ازاین ذکر شد، گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 نیز به‌روزرسانی‌ امنیتی را به مدت 7 سال دریافت خواهند کرد. ازطرف‌دیگر، باید یادآوری کرد گوشی‌های درمقایسه‌با گوشی‌های معمولی ظریف‌تر و مستعد شکستن هستند و اگر کاربران گوشی‌هایشان را به‌مدت 7 سال نگه‌داری کنند؛ بدون‌شک نیازمند لوازم‌جانبی هستند که سامسونگ باید آن‌ها را تولید کند.