شرکت گوگل در تاریخ 13 آگوست (23 مرداد) رویدادی برنامه‌ریزی کرده است که در طی آن، گوشی‌ها و محصولات جدیدش را معرفی و به‌‌صورت جهانی عرضه می‌کند. حال امروز مشخص شده صفحه نمایش پیکسل واچ 3، یکی از محصولات این رویداد، قرار است بهبودی شگفت‌انگیز را تجربه کند.

امروز شایعاتی در مورد ساعت هوشمند پیکسل واچ 3 به گوش رسید که بر طبق آنان، این دستگاه قرار است از حاشیه‌هایی بسیار باریک و اندازه‌ای بزرگ‌تر برخوردار باشد. چندی پیش، با لیست شدن در FCC، وجود این ساعت تایید و برخی مشخصات آن نیز برملا شد. برای مثال، می‌‌توانیم انتظار قابلیت Watch Unlock را داشته باشیم که شرکت گوگل مدتی است که قصد عرضه آن را دارد. از طرف دیگر، این ساعت از وای فای 5 گیگاهرتزی جهت انتقال سریع‌تر داده‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

در گزارشی جدید از سوی Android Authority، مشخص شده که شرکت گوگل بالاخره قرار است دست از حاشیه‌های ضخیم بردارد و صفحه نمایش پیکسل واچ 3 حاشیه‌هایی برابر با 4.5 میلی‌متر خواهد داشت. این مقدار نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفتی قابل توجه محسوب می‌شود اما در مقایسه با محصولی چون اپل واچ، همچنان کم می‌آورد. به هر حال، گوگل اولین گام را برای اعمال تغییرات ظاهری قابل توجه در ساعت‌های هوشمندش برداشته است.

گلکسی واچ3
رسانه مجتمع تجاری علاالدین

اطلاعات لو رفته، وجود دو سایز مختلف از این ساعت را تایید می‌کنند و به نظر می‌رسد کاربران و علاقمندان حوزه تکنولوژی، بالاخره می‌توانند به سایز بزرگ‎تری از ساعت گوگل دسترسی داشته باشند. نسخه 41 میلی‌متری با کد اسم Selene/Helios و نسخه 45 میلی‌متری نیز با کد اسم Luna/Sol شناخته می‌شود. گفته می‌شود که پیکسل واچ 3 قرار است با تراشه Snapdragon W5 ساخت شرکت کوالکام عرضه شود. از این تراشه، در مدل قبلی پیکسل واچ نیز استفاده شده بود.

صفحه نمایش پیکسل واچ 3 از لحاظ روشنایی بهبودی فوق‌العاده یافته و حال روشنایی آن به 2000 نیت می‌رسد که پیشرفتی عظیم نسبت به نسخه قبل تلقی شده و این مقدار، دو برابر شده است. از این پس می‌توانید به راحتی از ساعت خود در زیر نور مستقیم آفتاب استفاده کنید و هنوز هم بتوانید بدون مشکل، با صفحه نمایش تعامل کنید. رزولوشن دستگاه نیز نسبت به نسخه قبلی افزایش داشته و نسخه 41 میلی‌متری رزولوشن 408×408 و نسخه 45 میلی‌متری نیز رزولوشنی برابر با 456×456 خواهد داشت که ارتقایی بزرگ نسبت به نسخه قبلی تلقی می‌شود.

قابلیت UWB نیز در این نسخه در دسترس قرار گرفته است که می‌تواند بسیاری از کارهای کاربران، از قبیل استفاده از سوئیچ‌های دیجیتال ماشین یا قابلیت Find My Device را بهبود ببخشد. قاب ساعت‌ها از نظر طراحی مانند سری قبلی خود بوده و تغییری در آن صورت نگرفته است. انتظار می‌رود رنگ‌های سفید و مشکی برای هر دو سایز در دسترس باشند اما گفته می‌شود نسخه 41 میلی‌متری یک رنگ طلایی و نسخه 45 میلی‌متری نیز یک رنگ فندقی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد گوگل وارد مسیر نوآوری شده و تغییرات فراوانی در محصولات، حتی تاریخ عرضه و فروش آنان اعمال کرده است. امیدواریم این شیوه ادامه داشته باشد و بتوانیم بالاخره جزئیات کامل تغییراتی که گوگل اعمال می‌کند را ببینیم.