تنها در مدت یک ماه، قیمت سهام اپل با افزایشی با قابل توجه روبرو شد و این غول آمریکایی، توانست به راحتی شرکت مایکروسافت را شکست دهد و آن را از رده خارج کند. بدین ترتیب، در حال حاضر، اپل با ارزش‌ترین شرکت جهان به حساب می‌آید.

اگر به خاطر داشته باشید، ماه قبل شرکت انویدیا با فروش فوق العاده خود، توانست قیمت سهامش را به طرز قابل توجهی افزایش دهد و در نهایت، مایکروسافت را شکست و تبدیل به با ارزش‌ترین شرکت جهان شود. با این حال، این موفقیت چندان طول نکشید و حال اپل، از هر دوی این کمپانی‌ها سبقت گرفته و گوی پیروزی را در جایگاه اول در دست دارد. بدین ترتیب، مایکروسافت در رتبه دوم و انویدیا نیز در رتبه سوم این لیست قرار گرفته‌اند.

در ابتدای روز گذشته، قیمت سهام اپل حدود 1.59 درصد سقوط کرده و شرایط خوبی نداشت. با این حال، شرکت Wedbush، یکی از گاوهای بازار سهام، وارد کار شده و با گزارش خود، توانست سهام اپل را حدود 1.85 درصد افزایش دهد که رقمی قابل توجه به حساب می‌آید. این افزایش قیمت، تا پایان بازار نیز به همین صورت ادامه داشت و در نهایت، اپل توانست جایگاه خود را به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان از رقبا پس بگیرد.

در گزارش شرکت Wedbush، ستایش و تمجید فراوانی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اپل به میان آمده و همین دلیل افزایش قیمت قابل توجه سهام اپل شد. در ابتدا و در نیمه اول سال 2024، چه این شرکت و چه سایرین، در مورد اپل سکوت کرده و همین باعث ریزش قیمت شده بود اما با برگزاری مراسم WWDC، این غول آمریکایی توانست توجه سهام‌داران و شرکت‌های مختلف را به قابلیت‌های هوش مصنوعی خود معطوف کند. بدین ترتیب، همه از آینده‌دار بودن این ویژگی‌ها اطمینان خاطر یافته بر روی اپل سرمایه‌گذاری کردند. بعد از این مراسم، قیمت سهام اپل افزایشی 18 درصدی داشت و باعث شد ارزش این کمپانی به 3.49 تریلیون دلار برسد! در حال حاضر، ارزش کمپانی مایکروسافت برابر با 3.46 تریلیون دلار است.

شرکت Wedbush باور دارد که تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی اپل، هم انقلابی خواهد بود و هم به نوعی، به عنوان شروع کننده این جریانات در خاطرات خواهد ماند زیرا سایر بازیکنان بزرگ حوزه هوش مصنوعی مانند گوگل یا شرکت مادر فیسبوک یعنی متا، در نهایت مجبور می‌شوند که نرم‌افزارهای هوش مصنوعی خودشان را همگام با اپل بروزرسانی و بازطراحی کنند.

یکی از بزرگ‌ترین معرفی‌های اپل در جریان WWDC 2024، استفاده از جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی شرکت OpenAI، یعنی GPT-4o در اکوسیستم نرم‌افزاری‌اش بود. علاوه بر آن، قابلیت‌های هوش مصنوعی هیجان انگیزی نیز معرفی شد که از قبیل آنان، می‌توان به کمک به نوشتن پیام‌های مختلف کاربر و یا خلق تصاویر متنوع اشاره کرد.

تحلیل‌گر شرکت Wedbush باور دارد که شرکت‌های گوگل و متا، در نهایت مشتاق می‌شوند که نرم‌افزارهای هوش مصنوعی خود را بر طبق سیستم اپل شخصی‌سازی کنند. آیفون‌های شرکت اپل کاربران بسیار زیادی دارند که میلیون‌ها میلیون دلار برایش در سال درآمد به ارمغان می‌آورند. وال استریت نیز بر روی این آمار حساب کرده و با توجه به آن، اپل با ارزش‌ترین شرکت جهان در حال حاضر معرفی شده است.

در زمینه اعداد و ارقام، Wedbush عقیده دارد که اپل سرویس‌های مختلف اپل می‌توانند سالانه درآمدی بالغ بر 10 میلیارد دلار برایش به ارمغان بیاورند. این سرویس‌ها شامل نرم‌افزارها و چیزهای مختلفی می‌شوند که از نمونه آنان، می‌توان به دریافت هزینه‌ای از توسعه دهندگان جهت اجازه آوردن اپلیکیشن‌ها به سیستم عامل خود، یا سرویس‌هایی چون اپل پی و AppleCare اشاره کرد.

خوشبینی شرکت Wedbush و رئیس آن، از این نشات می‌گیرد که این کمپانی انتظار دارد در 12 ماه آینده، اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بسیاری به بازار می‌آیند که اکثرشان قرار است از پلتفرم اپل استفاده کنند. از طرف دیگر، مایکروسافت نیز از محصولات شرکت OpenAI برای سرویس پردازشی کلاود خود که Azure نام دارد استفاده کرده و به کمک آن، کاربران می‌توانند از Llama که متعلق به شرکت متا است نیز استفاده کنند.

در ماه دسامبر، اولین سال چهار ماهه مالی اپل به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود تا آن زمان، نسخه‌های اولیه محصولات هوش مصنوعی‌اش از طریق سیستم عامل iOS 18 در دسترس توسعه‌دهندگان قرار بگیرد. درآمد شرکت اپل در سال مالی 2025 که مدتی بعد آغاز می‌شود، می‌تواند به سرمایه‌گذاران آینده‌دار بودن سرمایه‌گذاری در آینده این شرکت را نشان دهد. اطلاعات بیشتر در این زمینه، در آینده‌ای نزدیک به طور قطع مشخص خواهد شد.