به نظر می‌رسد اپل واچ تنها وسیله این غول آمریکایی نیست که برای نجات جان کاربرانش اقدام می‌کند. اخیراً شاهد نجات جان خانواده‌ای توسط قابلیت‌های اپل هوم پاد، تکنولوژی اسمارت هوم این غول آمریکایی بوده‌ایم.

سگ یک خانواده، با کنجکاوی خود، اقدام به راه انداختن آتشی در آشپزخانه کرده بود و هوم پاد اپل، این شرایط خطرناک را تشخیص داد و با ارسال اعلان‌های هشدار به گوشی اعضای خانواده، تمامی آنان را از شرایط خطرناک به وجود آمده مطلع ساخت. سگ این خانواده، به طرز ناخواسته یکی از شلعه‌های اجاق گاز برقی را روشن کرده و باعث آتش گرفتن جعبه‌هایی شد که این خانواده بر روی اجاق قرار داده بودند! بلافاصله اجاق آتش گرفته و شعله‌ها تا نزدیکی سقف نیز پیش رفتند! اداره آتش نشانی شهر کولورادو اسپرینگز این ویدئو را از شرایط این خانه، در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد.

خوشبختانه هیچ صدمه جدی متوجه این خانواده نبوده و فقط یکی از آنان، به دلیل استعمال زیاد دود آتش، به یکی از بیمارستان‌های محلی منتقل شده است. به نظر می‌رسد گرما باعث شده دمای دستگاه هوم پاد افزایش پیدا کند و پس از این موضوع، به لطف قابلیت‌های اپل هوم پاد، این دستگاه اعلان‌هایی به گوشی اعضای خانواده مبنی بر افزایش شدید دما فرستاده است. در حالت عادی، اسپیکرهای خانگی چیزی به اسم داغ شدن ندارند اما مهندسین اپل فکر چنین شرایطی را نیز کرده بودند و به همین دلیل، این سنسور تشخیصی را بر روی دستگاه اعمال کرده‌اند.

قابلیت‌های اپل هوم پاد

قابل ذکر است که اعلان هشدار، فقط به دستگاه‌های آیفون و آیپد فرستاده شده و اگر ساکنین این خانه دستگاه‌های دیگری داشتند، متاسفانه چنین اعلانی را به هیچ وجه دریافت نمی‌کردند. به گزارش AppleInsider، قابلیت‌های اپل هوم پاد در نسل دوم این سری، باعث می‌شود به راحتی بتواند دود و همچنین گاز CO2 را تشخیص دهد و در صورت وجود آن، به کاربر اطلاع دهد.

خوشبختانه این خانواده به لطف شرکت اپل و محصولاتش، از آسیب جدی نجات یافتند اما اداره آتش نشانی توصیه می‌کند که در داخل و خارج‌های اتاق‌های خواب، حتماً هشدارهای حسگر دود نصب کنید. قطعاً دستگاه‌های این چنینی کمک بزرگی هستند اما می‌دانید که همیشه نمی‌توان به آنان اعتماد کرد و ممکن است مشکلاتی نیز داشته باشند یا به هر دلیلی نتوانند سر وقت مشکل اصلی را تشخیص دهند.