سامسونگ به‌تازگی درخواست ثبت اختراعی را به ثبت رسانده که نشان‌دهنده‌ طراحی نسل بعدی حلقه هوشمند این شرکت، گلکسی رینگ 2، با نمایشگر و ظاهری مکعبی است.

تنها چند روز به برگزاری رویداد آنپکد 2024 سامسونگ باقی مانده و بازار شایعات پیرامون محصولات جدیدی که این غول فناوری در این مراسم رونمایی خواهد کرد، داغ‌تر از همیشه است. شرکت‌های تکنولوژی همواره در مسیر نوآوری و عرضه‌ محصولات جدید برای حفظ جایگاهشان در رقابت، گام برمی‌دارند.

درحالی‌که هنوز اخبار و اطلاعاتی پیرامون زمان عرضه‌ نخستین مدل گلکسی رینگ، اولین انگشتر هوشمند سامسونگ، به‌طورکامل منتشر نشده، گزارش‌های اخیر حاکی از احتمال رونمایی از نسل دوم این محصول با عنوان گلکسی رینگ 2 در رویداد پیش روی سامسونگ است. این موضوع، نوآوری و حرکت انقلابی سامسونگ در حوزه‌ گجت‌های پوشیدنی را به تصویر می‌کشد.

galaxy ring

شرکت سامسونگ اقدام به ثبت اختراع یک انگشتر هوشمند جدید در اداره‌ ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا (USPTO) کرده است. این اقدام می‌تواند به برنامه‌ این شرکت برای عرضه‌ نسل دوم محصول موفقش، گلکسی رینگ، اشاره داشته باشد. نخستین مدل گلکسی رینگ که در رویدادهای پیشین معرفی شد، از طراحی دایره‌ای با چینش حسگرها در لایه‌ داخلی بهره می‌برد. براساس‌ اطلاعات موجود در این درخواست ثبت اختراع، به‌نظر می‌رسد گلکسی رینگ ۲ از طراحی متمایزتری برخوردار باشد. این مدل احتمالا ظاهری مربعی شکل داشته و حسگرهای آن در بخش دایره‌ای داخلی تعبیه خواهند شد.

انگشتر هوشمند جدید سامسونگ از طراحی دایره‌ای مرسوم فاصله گرفته طراحی جدید گلکسی رینگ 2 از فرم بیضی‌شکل یا تخم‌مرغی بهره می‌برد. این تغییر احتمالا با هدف بهبود وضعیت قرارگیری بر روی انگشت و راحتی بیشتر در استفاده (ارگونومیک بهتر) صورت گرفته است. مهم‌ترین ویژگی احتمالی گلکسی رینگ 2، استفاده از دو نمایشگر مجزا است. یکی از این نمایشگرها برای انتخاب آیکون‌ها و دیگری برای نمایش جزئیات اطلاعات کاربرد خواهد داشت. نمایشگر احتمالی AMOLED می‌تواند با ارائه‌ امکان ردیابی بصری وضعیت سلامتی و مشاهده‌ نوتیفیکیشن‌ها، تعامل کاربر با دستگاه را بهبود بخشد.

گلکسی رینگ 2 از قابلیت‌های ارتقایافته‌ متعددی در حوزه‌ سلامتی بهره‌مند خواهد بود که شامل حسگرهای شتاب‌سنج، اثر انگشت و دما می‌شود. همچنین، این انگشتر هوشمند ممکن است از گزینه‌های گسترده‌ای برای اتصال به سایر دستگاه‌ها برخوردار باشد. انگشتر هوشمند جدید سامسونگ در اندازه‌ی بسیار متنوعی عرضه خواهد شد تا طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد.

در بازار ایالات متحده، این محصول در 65 سایز مختلف و در کره جنوبی در 27 سایز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. شایعاتی در خصوص افزوده شدن قابلیت‌هایی همچون نوار قلب (ECG) به‌نسل‌بعدی این محصول به گوش می‌رسد. بااین‌حال، تا زمان عرضه‌ گلکسی رینگ به بازار و تایید رسمی این موارد توسط سامسونگ، نمی‌توان صحت آن‌ها را تایید کرد.