گزارش‌ها نشان می‌دهد متا درحال اضافه کردن قابلیت ویرایش عکس با مولد هوش مصنوعی Meta AI در پیام‌رسان واتساپ است.

همان‌طورکه می‌دانید، رقابت بین غول‌های فناوری برای تسلط در حوزه هوش مصنوعی با سرعت چشمگیری افزایش یافته و هروز قابلیت‌های جدیدی برای بهبود تعامل کاربران معرفی می‌شود. به‌عنوان‌مثال، متا درحال اضافه کردن قابلیت جدیدی به چت‌بات هوش مصنوعی Meta AI است. اکنون، مولد هوش مصنوعی متا می‌تواند محتوای متنی تولید کند، اما قادر به‌تولید عکس و سایر محتوای تصویری نیست؛ ازاین‌سو، کمپانی متا درنظر دارد چنین قابلیتی را به پیام‌رسان واتساپ اضافه کند.

وب‌سایت خبری WaBetaInfo گزارش کرد این ویژگی جدید و هیجان‌انگیز را در نسخه بتا واتساپ برای اندروید 2.24.14.20 کشف کرده است؛ قابلیت موردنظر به Meta AI اجازه می‌دهد تا با عکس‌های به‌اشتراک گذاشته‌شده توسط کاربران تعامل داشته باشد، به عکس‌ها پاسخ دهد و حتی آن‌ها را ویرایش کند.

قابلیت جدید Meta AI برای واتساپ

باتوجه‌به اسکرین‌شات‌ها، واتساپ درحال آزمایش یک دکمه دوربین جدید در چت‌بات Meta AI است که مشابه دکمه دوربین طراحی شده است؛ به‌نظر می‌رسد این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که به‌صورت دستی عکس‌ها را با Meta AI به‌اشتراک بگذارند.

با قابلیت جدید در مولد هوش مصنوعی Meta IA، کاربران می‌توانند درمورد عکس‌هایشان سوال مطرح کنند؛ همچنین، به کاربران اجازه می‌دهد از چت‌بات بخواهند اشیا یا مکان‌ها را شناسایی کند یا در مورد محتوای عکس توضیحاتی ارائه دهد. علاوه‌براین، اسکرین‌شات بالا نشان می‌دهد Meta AI گزینه ویرایش عکس را نیز ارائه می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا با اشتراک‌گذاری یک پیام متنی، تصاویر را مستقیما در صفحه چت واتساپ تغییر دهند.

دامنه دقیق این ویژگی ویرایش عکس هنوز مشخص نیست، اما به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی‌های اولیه کاملا ابتدایی باشند. بااین‌حال، برخی کارشناسان می‌گویند متا مجموعه ویرایش عکس قدرت‌مند مبتنی‌بر هوش مصنوعی را ارائه می‌کند که به‌عنوان موفقیتی بزرگی برای پیام‌رسان واتساپ و کمپانی متا محسوب می‌شود.