یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تغییرات اپل واچ‌های جدید، قابلیت شارژ سریع است. با قابلیت شارژ سریع اپل واچ، دستگاه شما با سرعتی خیره‌کننده شارژ شده و می‌توانید با صرف زمان کم، ساعت را شارژ و به استفاده از آن ادامه دهید.

در ابتدا باید نگاهی به مدل‌هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند بیندازیم. قابل ذکر است که تمامی مدل‌های این ساعت هوشمند از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند و این قابلیت فقط در مدل‌های جدیدتر لحاظ شده است. مدل‌های زیر از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند:

  • اپل واچ سری 7
  • اپل واچ سری 8
  • اپل واچ سری 9
  • اپل واچ اولترا
  • اپل واچ اولترا 2

به گفته شرکت اپل، با استفاده از شارژ سریع اپل واچ، دستگاه شما از 0 تا 80 درصد، تنها در مدت زمان 45 دقیقه شارژ می‌شود. اپل با ساعت‌های هوشمند خود، یک شارژر مگنتی USB-C لحاظ کرده است که از طریق همین، شارژ سریع را اعمال می‌کند. تفاوت این شارژرها با نسل قبلی، استفاده از آلومینیوم به جای پلاستیک در اطراف مگنتش است.

اپل واچ

با خرید اپل واچ‌های سری 7، 8 و اولترا، این کابل را درون جعبه خود ساعت هوشمند دریافت خواهید کرد اما در صورت نیاز، می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف اقدام به تهیه نسخه دیگری از آن نیز کنید. طول این کابل یک متر بوده و در حال حاضر، با قیمت حدود 29 دلار، در دسترس است. شماره مدل کابل مذکور A2515 بوده و اگر قصد خرید از هر فروشگاهی غیر از خود اپل یا آمازون را دارید، مطمئن شوید که شماره مدل صحیحی را خریداری می‌کنید تا به خوبی و بدون دردسر بتوانید از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند شوید.

بخش مهم دیگر در شارژ سریع اپل واچ، استفاده از آداپتور مناسب است. متاسفانه مدتی است که اپل از قرار دادن این آداپتورها در بسته‌بندی محصولاتش خودداری کرده و دلایل محیط زیستی را برای این کار عنوان کرده است. پس مجبورید از آداپتورهای دیگری که دارید برای شارژ استفاده کنید و یا اگر آداپتور مناسبی ندارید، اقدام به تهیه آن از فروشگاه‌های مختلف نمایید.

به گفته شرکت اپل، هر آداپتوری که از USB-C پشتیبانی کند و بالای 5 وات انرژی منتقل کند، قابلیت فعال کردن شارژ سریع در اپل واچ‌ها را دارد. این آداپتورها را می‌توانید از آمازون و از برندهای معتبری چون UGreen با قیمت تنها 10 دلار، خریداری نمایید. متاسفانه اگر از MagSafe Duo یا داک شارژ مگنتی استفاده می‌کنید، خبری از شارژ سریع نخواهد بود زیرا این دستگاه‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند.