با نزدیک شدن به مراسم Unpacked 2024، اخبار و شایعات زیادی پیرامون محصولات سامسونگ، خصوصاً گوشی‌های تاشو و ساعت‌های هوشمند به گوش می‌خورد. امروز خبر از قابلیت جدید گلکسی واچ 7 داده شد که در صورت واقعی بودن، پایش سلامت را در این دستگاه چندین برابر بهتر می‌کند.

مدل‌های گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا در رویداد پیش رو معرفی و عرضه خواهند شد و شایعه شده که این دو دستگاه، از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز بهره می‌برند. این دو دستگاه توجه زیادی را به خاطر ویژگی‌های پیشرفته پایش سلامتی به خود معطوف کرده و ظاهر نسبتاً مستطیلی گلکسی واچ اولترا نیز همه را به یاد سری اپل واچ اولترا می‌اندازد. حال طبق گزارشی جدید از سوی Android Authority، ظاهراً این ساعت هوشمند می‌تواند به کاربر در مورد بیماری نهفته اما خطرناک گزارش دهد!

در گذشته شایعاتی به گوش می‌رسید که قابلیت جدید گلکسی واچ 7 قرار است پایش قند خون کاربر باشد! اطلاعاتی که امروز نیز منتشر شده چندان دور از این موضوع به نظر نمی‌رسد. با کند و کاو در آپدیت جدید اپلیکیشن Samsung Health، کاربران متوجه وجود ویژگی به نام AGEs شدند که ظاهراً مربوط به ردگیری وضعیت متابولیک فرد است. این قابلیت در حال حاضر با برچسب آزمایشی در اپلیکیشن تعبیه شده و تا به امروز نیز هیچ تاییدیه رسمی در مورد آن عنوان نشده است پس به همین دلیل، از جزئیات آن و چگونگی کارکردش اطلاعی در دست نیست.

Galaxy Watch 7

ایندکس AGEs به کاربر وضعیت متابولیکی بدن را به شکلی ساده و قابل فهم اعلام کرده و جزئیاتی از وضعیت افزایش سن بافت‌های بدن را نیز به اطلاع کاربر می‌رساند. اگر مقدار AGEs بالا برود، می‌تواند نشانه افزایش سطح گلوکز یا همان قند خون در بدن باشد. مشخص است که نسخه‌های جدید سری گلکسی واچ قرار است سنسوری جدید دریافت کنند اما نمی‌دانیم این سنسور قرار است دقیقاً در کدام نسخه‌ها وجود داشته باشد. برای مشخص شدن این موضوع، باید تا روز معرفی رسمی منتظر ماند.

این قابلیت جدید گلکسی واچ 7 می‌تواند برای افرادی که نیازمند پایش دقیق و پیشرفته وضعیت سلامتی خود هستند، بسیار مفید و کاربردی واقع شود. این روش پایش غیرتهاجمی، می‌تواند به کشف بیماری‌هایی چون سکته قلبی، دیابت و سکته مغزی کمک بیانجامد. مشخص نیست که این قابلیت دقیقاً در کدام سری‌های گلکسی واچ لحاظ خواهد شد اما واضح است که جایگاه ویژه‌ای برای سامسونگ دارد و قرار دادن در تمامی نسخه‌های جدید، می‌تواند سری جدید گلکسی واچ را تبدیل به رقیبی قدر برای سری 10 اپل واچ کند.