به‌تازگی، شایعاتی در اینترنت پخش شده که بر طبق آن، شرکت اپل در حال کار بر روی یک دستگاه اپل هوم جدید است که ویژگی‌های مشترک هوم پاد و اپل تی وی را دارد و می‌توان آن را اکسسوری کاربردی در اکوسیستم اپل هوم نامید.

با لو رفتن کد یک محصول، حال تقریباً می‌توانیم مطمئن باشیم که یک اکسسوری جدید مربوط به اپل هوم در دست ساخت است و با تولید آن، بالاخره اپل شاید بتواند با Echo Show شرکت آمازون و Nest Hub شرکت گوگل در زمینه تجهیزات اسمارت هوم رقابتی تنگاتنگ داشته باشد. به تازگی وبسایت MacRumors کدی کشف کرده که نشان می‌دهد دستگاه اپل هوم جدید در دست توسعه است و می‌تواند این اکوسیستم را که در گذشته فقط شامل اپل تی وی و هوم پاد بود، چند قدم به جلو هدایت کند. این دستگاه ممکن است یک صفحه تاچ LCD مشابه با اپل تی وی داشته باشد و به عنوان یک اکسسوری اسمارت هوم، قابلیت‌های مفید و کاربردی ارائه کند که تجربه کاربران را بهبود ببخشد.

این کد در دسته بندی خاصی کشف شد که HomeAccessory17,1, نام دارد و به اسم AudioAccessory که هوم پادها با آن خطاب می‌شدند نیز بی‌ربط نیست. پس می‌توانیم مطمئن باشیم که دستگاه اپل هوم جدید در دست توسعه است و کارایی آن نیز مشخص است. احتمال می‌رود با خرید این دستگاه، بتوانید از تمامی قابلیت‌های اسمارت هوم بهره ببرید و دیگر نیازی به خرید سایر دستگاه‌ها و اکسسوری‌های اپل مربوطه نباشد.

احتمال می‌رود اکسسوری اپل هوم جدید از تراشه A18 استفاده کند که قابلیت‌های هوش مصنوعی را دل خود داشته و به کمک آن، می‌تواند مدیریت خانه هوشمندتان را به شکلی عالی انجام دهد. انتظار داریم که این تراشه را در جدیدترین مدل‌های آیفون، یعنی آیفون 16 که قرار است در سال جاری عرضه شود ببینیم. این دستگاه جدید قرار است بدو عرضه از سیستم عامل tvOS پشتیبانی کند اما گفته می‌شود شرکت اپل در حال کار بر روی سیستم عاملی به خصوص است که homeOS نام داشته و قرار است هوم پادها و دستگاه‌های مربوط به خانه هوشمند از آن استفاده کنند.

کدهای کشف شده خبر از دو مدل جدید اپل تی وی می‌دهند که AppleTV14,4 و AppleTV14,5 نام دارند که نسخه‌ای ارتقا یافته از اپل تی وی است که برای انتشار در سال 2024 برنامه‌ریزی شده است. این غول آمریکایی محصولات زیادی برای عرضه در ماه سپتامبر دارد که از جمله می‌توان به سری جدید آیفون و اپل واچ‌هایش اشاره کرد. ممکن است در همین ماه، اکسسوری اپل هوم جدید نیز رونمایی و عرضه شود.

با داشتن دستگاهی جدید که هم از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند و هم عملکردی عالی در زمینه کنترل خانه هوشمند دارد، اپل به‌صورت مستقیم وارد رقابت با متا Portal شده و این بار بیشتر از همیشه، جای پای خود را در دنیای اسمارت هوم و اکسسوری‌های آن محکم می‌کند.