انتظار کاربران مولد هوش مصنوعی ChatGPT برای تجربه صدای طبیعی‌تر این دستیار صوتی با قابلیت Voice Mode به‌دلیل مشکلات فنی طولانی‌تر شد.

همان‌طورکه می‌دانید، اپلیکیشن ChatGPT از یک حالت صدای پایه‌ بهره می‌برد، اما زمانی‌که OpenAI مدل GPT-4o را معرفی کرد، نسخه بسیار پیشرفته‌تری را ارائه کرد؛ درحقیقت، نسخه جدید می‌تواند احساساتی مانند خنده را منتقل کند و تعاملات را جذاب‌تر و واقعی‌تر سازد. همچنین، GPT-4o به‌عنوان یک دستیار صوتی با مکالمات طبیعی‌تر و بااحساس‌تر محسوب می‌شود که می‌تواند برای کاربران مفید واقع شود. باوجوداین، کمپانی OpenAI قصد رونمایی از قابلیت Voice Mode را دارد، اما عرضه به‌دلیل مشکلات فنی تا اطلاع بعدی به‌تعویق می‌افتد.

Voice Mode

طبق پست OpenAI در شبکه اجتماعی X، مشکلات فنی باعث شده تا این کمپانی انتشار اولیه را به‌تعویق بی‌اندازد؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد OpenAI در ابتدا قصد داشت نسخه آلفای محدود را به‌گروهی منتخب از کاربران اشتراکی ChatGPT Plus ارائه دهد، اما مشکلات باقی‌مانده باعث شد عرضه آن به‌زمانی دیگر موکول شود.

OpenAI اضافه کرد احتمالا عرضه گسترده‌تر قابلیت Voice Mode برای تمام مشترکان ChatGPT Plus پاییز اتفاق نیفتد؛ این عرضه گسترده‌ بستگی به فاکتورها و استاندارهای ایمنی برای حریم شخصی کاربران دارد. درهمین‌راستا، OpenAI از زمان اضافی برای ارائه یک تجربه کاربری صیقل‌خورده‌تر و کاربردی‌تر استفاده می‌کند.

وبت‌سایت خبری TechCrunch روی بهبود توانایی قابلیت Voice Mode در شناسایی و رد محتوای نامناسب برای اطمینان ازحریم شخصی کاربران کار می‌کند. علاوه‌براین، OpenAI تجربه کاربری را بهینه‌سازی می‌کند تا زیرساخت برای پشتیبانی از میلیون‌ها کاربر با حفظ پاسخگویی سریع ممکن شود. درحال‌حاضر، خبر تعویق Voice Mode در مولد هوش مصنوعی ChatGPT مایوس‌کننده خواهد بود، اما باید درنظر داشته باشیم که درراستای بهبود عملکرد صورت می‌گیرد.