همانطور که می‌دانید، گوشی‌های تاشو روز به روز علاقمندان بیشتری به خود جذب می‌کنند و حال برای دومین سال متوالی، در تابستان 2024 انواع مختلفی از این گوشی‌ها توسط شرکت‌های برجسته با طراحی‌هایی خلاقانه عرضه خواهد شد.

یکی از گوشی‌های تاشو برنامه‌ریزی شده برای عرضه در تابستان، شرکت موتورلا خواهد بود. این شرکت چندی پیش عنوان کرد که در تاریخ 25 ژوئن (5 تیر) قرار است گوشی تاشویی از سری ریزر به بازار عرضه کند. این کمپانی قصد دارد نسخه جدید دو گوشی Razr+ و ریزر 2023 را تقدیم مشتریان خود کند. انتظار می‌رود پرچم‌دار مذکور یک دوربین تله‌فوتو اضافه کند و صفحه نمایش قدرتمندتر و بهتری اضافه کند. علاوه‌بر آن، به‌‌‌طور قطع شاهد بهبود سخت‌افزاری نیز خواهیم بود.

در کنار پرچم‌دار ریزر، نسخه‌ای ارزانتر از سری ریزر نیز برای عرضه برنامه‌ریزی شده است که انتظار می‌رود صفحه نمایش خارجی بزرگ‌تری داشته باشد که نسبت به نسل قبل، ارتقایی بسیار پسندیده و ضروری خواهد بود. این گوشی‌های تاشو در بازار بین الملل احتمال می‌رود با اسامی ریزر 50 و ریز 50 اولترا معرفی شوند و تقریباً در همان زمان نیز عرضه شوند. قیمت این دو دستگاه نیز مطابق با نسخه‌های محلی آن خواهد بود.

از طرف دیگر، شرکت سامسونگ نیز گوشی‌های تاشو قدرتمندی برای انتشار در تابستان 2024 برنامه‌ریزی کرده است که بر طبق شایعات، انتظار می‌رود در تاریخ 10 جولای (20 تیر) شاهد عرضه آنان باشیم. این دو گوشی، گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 خواهند بود که در کنار ساعت‌های هوشمند جدید، گلکسی رینگ و گلکسی بادز جدید عرضه خواهند شد.

بهترین گوشی تاشو در سال 2024

گلکسی زد فولد 6 اولین گوشی در سری گوشی‌های تاشو کتابی 2024 سامسونگ خواهد بود که طراحی تکمیل‌تر داشته و از هر لحاظ قدرتمند به حساب می‌آید. طراحی این دستگاه نسبت به نسخه‌های قبلی خود دچار تغییراتی واضح شده و سخت‌افزار آن نیز کاملاً بروز شده است تا کاربران را از این لحاظ نیز بی‌نیاز از هر گوشی دیگری سازد. هر دو صفحه نمایش این دستگاه نیز از نظر اندازه ارتقاء یافته و تجربه‌ای راحت‌تر فراهم آورده‌اند.

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 نیز برخلاف زد فولد 6 شباهت بسیاری به نسخه قبلی خود یعنی زد فلیپ 5 خواهد داشت. تنها تغییرات واضح این دستگاه اضافه شدن باتری بزرگ و چند مورد تغییرات جزئی است. انتظار می‌رود این دو گوشی تاشو از لحاظ قیمت نسبت به نسل قبل خود افزایشی قابل توجه را شاهد باشند که این نیز خود بر انتخاب خریداران تاثیرگذار خواهد بود.

برخلاف سال 2023، در تابستان امسال چند چهره از بازیگران دنیای گوشی‌های تاشو غایب خواهند بود. یکی از آنان سری پیکسل فولد است که قرار بود نسخه جدید آن با اسم عجیب پیکسل 9 پرو فولد در تابستان عرضه شود اما تا پاییز و ماه اکتبر تاخیر خورد تا با سایر گوشی‌های گوگل از سری پیکسل 9 عرضه شود. پس علاقمندان این دستگاه باید تا پاییز برای عرضه آن منتظر بمانند.

یکی دیگر از غایبان، شرکت وان پلاس است. این شرکت سال گذشته با معرفی وان پلاس اوپن انقلابی در دنیای گوشی‌های تاشو به پا کرد و این دستگاه نیز تبدیل به بهترین در نوع خود شد. با این حال به نظر می‌رسد تا اوایل سال 2025 نسخه جدیدی از آن معرفی و به بازار عرضه نشود. در کنار آن، شرکت اوپو نیز گوشی‌های فایند ان و فایند ان فلیپ را تا سال آینده به تاخیر انداخته است.

شرکت آنر نیز چندی پیش مجیک وی فلیپ را در چین معرفی کرد که قرار است مدل جدیدی از گوشی‌های تاشو کتابی باشد. متاسفانه انتشار این گوشی‌ها در آینده‌ای نزدیک در بازار جهانی دور از انتظار است و کاربران بین الملل برای دسترسی به آن باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند. با این حال، می‌توانید گوشی تاشو شرکت بلک‌ویو را خریداری کنید که چندی پیش معرفی شد و انتظار می‌رود در چند ماه آینده به صورت جهانی نیز عرضه شود.