بر اساس جدیدترین گزارشات منتشر شده، اتحادیه اروپا و اپل بر سر استفاده از NFC به توافق رسیدند و حال این شرکت به پلتفرم‌های پرداخت ترد پارتی نیز اجازه استفاده را داده است تا کار کاربران را راحت و دست آنان را در انتخاب باز بگذارد.

بر اساس گزارش منتشر شده، شرکت اپل این دسترسی را به مدت 10 سال و تنها در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا صادر کرده و کشورهایی که عضو نیستند همچنان توان استفاده از این قابلیت را نخواهند داشت. با حاصل شدن این توافق، استفاده از NFC در پلتفرم‌های پرداختی بدون مشکل بوده و هیچ عوارضی به دنبال نخواهد داشت.

NFC

قابلیت پرداخت آسان از طریق NFC در حال حاضر محدود به اپل پی شده است و در تمامی بازارها نیز فعلاً به همین شکل باقی خواهد ماند. بر اساس سخنانی که منبع مورد اعتماد در رابطه با این مسئله بیان کرده، اتحادیه اروپا در حال تست کردن مفاد کلی این توافق بوده و به نظر می‌رسد مدت زمان 10 ساله به نوعی قانون بازارهای دیجیتال که در کشورهای اروپایی مطرح است را نقض می‌کند. به همین دلیل، ممکن است در نهایت اپل نتواند به قول 10 ساله خود عمل کند و در این زمینه کوتاهی کند.

از هفته آینده، بانک‌ها و سایر سرویس‌های پرداختی می‌توانند اپل والت را به راحتی با برنامه‌های پرداخت خود جایگزین کنند. کاربران نیز راحت‌تر می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند و دیگر نیازی به وارد کردن جزئیات کارت‌های بانکی و مشخصات شخصی‌شان به سیستم اپل نخواهد بود. بدین ترتیب انجام خریدها و کارهای مختلف بانکی برای کاربران اروپایی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند قرار است بسیار آسان شود.