هواوی به‌روزرسانی جدید HarmonyOS را برای سری گوشی‌های هوشمند میت ۶۰ منتشر کرد که با این آپدیت تجربه عکاسی و کاربری این گوشی ارتقا پیدا می‌کند.

شرکت هواوی به‌روزرسانی جدیدی را برای سری گوشی‌های هوشمند میت ۶۰ منتشر کرد که سیستم‌عامل HarmonyOS را به نسخه 4.2.0.130 ارتقا می‌دهد. به‌روزرسانی جدید HarmonyOS در سه بخش اصلی تمرکز دارد: تجربه‌ عکاسی و فیلمبرداری: کیفیت عکس‌ها و ویدیوها در حالت‌های مختلف، به‌ویژه در زوم و پرتره، به طور قابل‌توجهی بهبود یافته است. قابلیت جدیدی به نام “اسکن هوشمند” به گوشی‌ها اضافه شده است که به‌کاربران امکان می‌دهد با استفاده از دوربین پشتی گوشی، به سرعت کدهای QR را اسکن کرده و در حالت دسکتاپ، پرداخت‌ها را انجام دهند. به‎‌طورکلی به‌روزرسانی HarmonyOS 4.2.0.130 شامل بهبودهای کلی در عملکرد و پایداری سیستم نیز می‌شود.

به‌روزرسانی جدید HarmonyOS، ارتقاء قابل‌توجهی در کیفیت تصاویر ثبت شده با لنز تله‌فوتو به‌ارمغان می‌آورد. این بهبود منجربه شفافیت و نمایش جزئیات بیشتر در عکس‌های تله‌فوتو خواهد شد. به‌طورکلی، قابلیت‌های عکاسی سری میت ۶۰ با این به‌روزرسانی ارتقاء یافته و کاربران می‌توانند انتظار کیفیت بالاتر تصاویر را در سناریوهای مختلف عکاسی داشته باشند. به‌ویژه، شفافیت عکس‌های با زوم بالا افزایش یافته و امکان مشاهده جزئیات ریزتر سوژه و بزرگنمایی فراهم می‌شود. همچنین، حالت پرتره نیز به‌روزرسانی شده و امکان ثبت تصاویر پرتره با وضوح بالاتر و ظاهری طبیعی‌تر را فراهم می‌آورد.

به‌طورخاص، مدل‌های Mate 60 Pro+ و Mate 60 RS Master قابلیت دسترسی جدیدی به‌نام «اسکن هوشمند» دریافت کرده‌اند. این‌قابلیت به‌کاربران امکان می‌دهد زمانی که گوشی درحالت دسکتاپ است، به‌سرعت با استفاده از دوربین پشتی، کدهای QR را اسکن کرده و پرداخت‌ها را انجام دهند. فرایند کار با این قابلیت بسیار ساده است:

برای استفاده از اسکن هوشمند، زمانی که کد QR روی صفحه نمایش داده شد، دو راه برای فعال کردن اسکن دارید:

۱. دو بار روی پشت گوشی ضربه بزنید.

۲. روی آیکون اسکن QR که پایین صفحه‌ی دسکتاپ قرار دارد، ضربه بزنید.

با شناسایی موفقیت‌آمیز کد (همراه با یک بوق)، به‌صفحه‌ مرتبط با آن هدایت می‌شوید. حالا با دنبال کردن راهنمای روی صفحه، می‌توانید کار مورد نظر خود را انجام دهید، مثلا یک برنامه را باز کنید یا به یک وب‌سایت بروید. درصورت استفاده از کدهای پرداخت یکپارچه یا وجود چند کد همزمان، به‌طورخودکار از روش پرداخت پیش‌فرض استفاده خواهد شد.

همانطورکه ذکر شد، قابلیت اسکن هوشمند درحال‌حاضر تنها بر روی برخی مدل‌های منتخب هواوی شامل سری Mate 50، سری Mate X3، سری Mate 60 و سری P70 قابل‌دسترس است. لازم به‌ذکر است به‌روزرسانی HarmonyOS 4.2.0.130 فراتر از بهبودهای دوربین بوده و بخش‌های دیگری از گوشی هوشمند را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بهبودها شامل ارتقاء کلی رابط کاربری و پایداری سیستم می‌شود. همچنین آخرین بسته‌های امنیتی خردادماه برای افزایش سطح امنیت سیستم در این به‌روزرسانی لحاظ شده است.