بازار تبلتهای OLED در سهماهه اول 2024 شاهد رشدی چشمگیر بود و درمقایسهبا سال گذشته 131 درصد افزایش یافت؛ دراینمیان، اپل با مدلهای آیپد پرو M4 پیشتاز بازار محسوب میشود.
اپل سالهاست که بهعنوان پادشاه بیچونوچرا بازار جهانی تبلت شناخته میشود و انتظار میرود با عرضه مدلهای 11 و 13 اینچی آیپد پرو با تراشه سیلیکونی M4، برتری خودش را بیشتر کند. باوجوداین، بهنظر میرسد هواوی درحال اعمال فشار روی فروش آیفون در بازار بزرگ چین است و احتمالا تهدیدات این غول چینی بهدنیای تبلتهای OLED اپل گسترش پیدا میکند؛ طبق آخرین دادهها، کمپانی هواوی موفق به کسب 25 درصد سهم بازار جهانی شدهاست.
اگرچه هواوی به مقام دوم دست یافته، اما اطلاعات جدید از موسسه Display Supply Chain Consultants (DSCC) نشان میدهد غول چینی برای رسیدن به جایگاه برتر اپل راه دورودرازی درپیش دارد. براساس آمار رسمی، سهم غول فناوری کوپرتینویی از فروش جهانی تبلتهای OLED در سهماهه اول 2024 میلادی، حدود 47 درصد سود فروش داشتهاست؛ در ادامه، سامسونگ با 17 درصد در رتبه سوم قرار دارد. بهطورکلی، سهماهه ابتدایی 2024 درزمینه فروش تبلت با 131 درصد رشد سالانه، دوره استثنایی را پشتسر گذاشتهاست.
انتظار میرود سهماهه دوم نیز بههمینترتیب باشد و اپل با جهشی 246 درصدی درمقایسهبا سهماهه گذشته، همچنان پیشرو باقی بماند. همچنین، پیشبینی میشود هواوی، مایکروسافت و سامسونگ دراین دوره شاهد رشد فروش قابلقبولی باشند، اما هواوی جایگاه دوم را احتمالا حفظ خواهد کرد؛ اطلاعات جدید پیشبینی میکند سهم بازار هواوی تا 13 درصد کاهش پیدا میکند و اپل با 72 درصد سهم در بازار تبلتهای OLED تسلط خواهد داشت.
موسسه DSCC درخصوص میزان فروش آیپد پرو M4 با نمایشگر Tandem OLED میگوید نسخه 13 اینچی با عرضه 1.72 میلیونی در رتبه نخست فروش قرار دارد و محبوبترین آیپد اپل درشرایط فعلی محسوب میشود؛ درحالحاضر، اطلاعات بیشتری وجود ندارد و باید منتظر اخبار بعدی ازسوی منابع موثق باشیم.