اپل امروز به توسعه‌دهندگان اعلام کرد که در آستانه‌ عرضه ویژن پرو به کشورهای جدید، فروشگاه اپ استور این محصول را برای بازارهای جدیدی باز می‌کند.

در راستای توسعه‌ بین‌المللی عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو، شرکت اپل طی اطلاعیه‌ای خطاب به توسعه‌دهندگان، از گسترش فروشگاه اختصاصی اپ استور ویژن پرو به بازارهای جدید پیش از معرفی رسمی دستگاه در این کشورها خبر داد. از زمان عرضه‌ اولیه‌ ویژن پرو در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ که تنها به خریداران آمریکایی محدود شده بود، اپل در کنفرانس WWDC برنامه‌ ورود خود به هشت بازار جدید را اعلام کرد.

اپ استور ویژن پرو

شرکت اپل با گسترش عرضه‌ جهانی عینک واقعیت ترکیبی پیشرفته‌ خود، ویژن پرو، برنامه‌ ورود این محصول به بازارهای جدید را اعلام کرد. عرضه اولیه‌ ویژن پرو در تاریخ جمعه، ۸ تیرماه ۱۴۰۳ در کشورهای چین، هنگ کنگ، ژاپن و سنگاپور آغاز خواهد شد. سپس در تاریخ ۲۲تیرماه نوبت به استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و انگلستان می‌رسد. مشتریان در کشورهای گروه اول از تاریخ ۲۴ خرداد امکان پیش‌سفارش ویژن پرو را دارند، در حالی که پیش‌فروش‌ها برای کشورهای گروه دوم از تاریخ۸ تیرماه آغاز می‌شود. این حرکت نشان‌دهنده‌ تعهد اپل به‌عرضه‌ فناوری‌های پیشرفته در سطح جهانی و ایجاد تجربیات نوآورانه برای کاربران در سراسر دنیا است.

شرکت اپل اعلام نمود امکان دسترسی توسعه‌دهندگان به اپ استور ویژن پرو فراهم شده است. بدین‌ترتیب، توسعه‌دهندگان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که برنامه‌ها و بازی‌های آن‌ها به‌صورت خودکار در فروشگاه App Store، برای مناطقی که از طریق App Store Connect انتخاب کرده‌اند، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

علاوه‌براین، امکان مدیریت دسترسی و سازگاری نرم‌افزار از طریق App Store Connect تسهیل شده است. این‌امر شامل مدیریت دسترسی برنامه‌های توسعه‌یافته برای سیستم‌عامل اختصاصی ویژن پرو (visionOS) و همچنین سازگاری برنامه‌های موجود برای آیفون و آیپد با هدست ویژن پرو می‌شود. قیمت ویژن پرو در ایالات متحده ۳۴۹۹ دلار تعیین شده است. انتظار می‌رود قیمت‌گذاری آن در دیگر کشورها نیز بر اساس واحد پول محلی، در همین حدود باشد.