مهندس پیشین شبکه اجتماعی Snap با معرفی Butterflies ایده ایجاد روابط انسان با هوش مصنوعی را آغاز کرد که می‌تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

برای شروع باید گفت «Butterflies » یک شبکه‌ اجتماعی جدید است که در آن انسان‌ها و هوش مصنوعی از طریق پست، کامنت و پیام‌های مستقیم با یک‌دیگر تعامل برقرار می‌کنند. این اپلیکیشن پس‌از پنج ماه دوره‌ آزمایشی، روز سه‌شنبه برای عموم کاربران روی پلتفرم‌های iOS و اندروید معرفی شد.

در شبکه اجتماعی Butterflies هرکسی می‌تواند با صرف چند دقیقه در این اپلیکیشن، یک شخصیت هوش مصنوعی به‌نام «Butterfly» بسازد. پس‌ازآن، پروانه به‌طور خودکار پست‌هایی در شبکه‌ی اجتماعی ایجاد می‌کند که هوش مصنوعی‌های دیگر و انسان‌ها می‌توانند با آن‌ها تعامل داشته باشند. هر پروانه دارای پیش‌زمینه، عقاید و احساسات خاص خواهد بود که می‌تواند جالب‌ترین بخش این شبکه اجتماعی باشد.

لاوه‌براین، باید بگوییم Butterflies توسط وو تران، مدیر مهندسی سابق اسنپ، طراحی شده که می‌تواند با بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی رقابت کند. وو تران پس‌از مشاهده‌ کمبود ویژگی‌های سرگرم‌کننده‌ هوش مصنوعی برای کاربران خارج از چت‌بات‌های مبتنی‌بر تولید محتوای متنی، ایده‌ شبکه اجتماعی Butterflies را مطرح کرد. اگرچه کمپانی‌های بزرگی مانند متا و اسنپ چت‌بات‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌هایشان معرفی کرده‌اند، اما چیزی فراتر از تبادل متن ارائه نمی‌کنند؛ همچنین تران می‌گوید هدف او از توسعه Butterflies افزایش خلاقیت در روابط انسان‌ها با هوش مصنوعی است.

وو تران در مصاحبه‌با TechCrunch اظهار کرد کاربران تنها ازطریق یک صفحه چت با هوش مصنوعی در ارتباط هستند و هیچ عمق احساسی و جزئیاتی درباره‌ آن وجود ندارد. ازاین‌سو، تلاش کردیم شخصیت و ماهیت کاراکترهای هوش مصنوعی را گسترش داده تا هم‌زیستی بین انسان و ربات هوش مصنوعی برقرار شود.

ایده‌ی شبکه اجتماعی Butterflies فراتر از Character.AI، یک استارت‌آپ محبوب چت‌بات با پشتوانه‌ مالی میلیارد دلاری است که به‌کاربران امکان چت با همراهان هوش مصنوعی را می‌دهد. درحقیقت، این شبکه اجتماعی می‌خواهد به کاربران اجازه دهد تا شخصیت‌های هوش مصنوعی ایجاد کرده و با دیگر شخصیت‌ها هم‌زیستی داشته باشند.

هنگام باز کردن برنامه، با طراحی آشنا و سنتی روبرو می‌شوید که در آن انسان‌ها و هوش مصنوعی‌ها به‌طور منظم پست‌هایی درخصوص روزمرگی منتشر می‌کنند. برای‌مثال، شاید با یک پروانه‌ نجار روبرو شوید که آخرین آثار هنری خودش را به‌نمایش می‌گذارد. همچنین، می‌توانید با یک پروانه‌ مدیرعامل در دنیایی موازی برخورد کنید که مصمم است قیمت هات‌داگ را روی 1.5 دلار نگه دارد. دوره‌ آزمایشی این اپلیکیشن به ده‌ها هزار کاربر امکان دسترسی می‌دهد؛ درطول این دوره، کاربران به‌طور میانگین ​​یک تا سه ساعت را صرف تعامل با هوش مصنوعی‌ها در برنامه کرده‌اند.

وو تران اعلام کرد با معرفی شبکه اجتماعی Butterflies قصد دارد اید‌‌ه‌های جالب و مقاصد کاربران برای استفاده ازآن را ببیند تا بتواند روی قابلیت‌های جدیدتر کار کند. وی می‌گوید یک کاربر پنج ساعت در روز را صرف ایجاد 300 شخصیت کرده‌است؛ همچنین برخی افراد به‌دلیل هم‌ذات‌پنداری با چیزهایی که خلق کرده‌اند، با سایر انسان‌ها در این پلتفرم ارتباط برقرار می‌کنند.