اپل در حال گسترش برنامه‌ی آکادمی توسعه‌دهندگان خود با تمرکز جدیدی بر هوش مصنوعی است. این شرکت با هدف توانمندسازی نسل بعدی توسعه‌دهندگان، دوره‌های آموزشی جامعی را در مورد فناوری‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

درپی‌معرفی مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC)، این شرکت با گسترش برنامه‌ی آکادمی توسعه‌دهندگان ، آموزش هوش مصنوعی را به عنوان رکن اصلی این برنامه قرار داده است؛ هدف از چنین اقدامی، توانمندسازی نسل بعدی توسعه‌دهندگان با دانش و ابزارهای لازم برای خلق تجربیات نوآورانه در دنیای دیجیتال است.

برنامه‌ آموزشی جامع یادشده از پاییز امسال در شش کشور برزیل، اندونزی، ایتالیا، عربستان‌سعودی، کره‌جنوبی و ایالات متحده آغاز می‌شود که شامل دوره‌هایی درزمینه‌های مختلف هوش مصنوعی از جمله «هسته یادگیری ماشینی اپل» و نحوه‌ ساخت و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خواهد بود.

هوش مصنوعی اپل

تمامی دانشجویان آکادمی توسعه‌دهندگان اپل از برنامه‌ی درسی منحصر به فردی متناسب با نیازها و علایق خود بهره‌مند خواهند شد؛ این برنامه شامل آموزش گام به گام نحوه‌ ساخت، آموزش و استقرار مدل‌های یادگیری ماشین در دستگاه‌های اپل، اصول و چارچوب‌های هوش مصنوعی می‌شود. همچنین توانایی‌های «هسته یادگیری ماشین اپل» و نحوه‌ ساخت مدل‌های هوش مصنوعی از پایه خواهد بود.

درطول این برنامه‌ آموزشی، دانشجویان از طریق دوره‌ی آموزشی هدایت‌شده و انجام پروژه‌های عملی، با راهنمایی و پشتیبانی صدها مربی و بیش از 12 هزار دانش‌آموخته‌ آکادمی در سراسر جهان، تجارب ارزشمندی کسب خواهند کرد.

سوزان پرسکات، معاون رئیس روابط توسعه‌دهندگان جهانی اپل، در این باره می‌گوید: «در اپل، کد را زبان جهانی می‌دانیم و بر این باوریم که با ارائه‌ی ابزارها و فناوری‌های مناسب، می‌توانیم توسعه‌دهندگان، خالقان و کارآفرینان سراسر جهان را توانمند ساخته و به آنها در خلق تجربیات خارق‌العاده کمک کنیم.»

گامی مهم در جهت پرورش نسل آینده توسعه‌دهندگان برنامه‌ جدید آموزش هوش مصنوعی در آکادمی توسعه‌دهندگان اپل، فرصتی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به یادگیری هوش مصنوعی و تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده ماهر اپل است.