شرکت SMIC همکار هواوی در زمینه تولید قطعات است و این دو مدت طولانی است که با یکدیگر کار می‌کنند. حال بر طبق گزارشی جدید، مشخص شده که تولید تراشه جدید هواوی روند خوبی دارد و به نظر می‌رسد SMIC در این زمینه موفق بوده است.

تولید تراشه جدید هواوی به کمک تکنولوژی EUV صورت گرفته و اندازه آن 5 نانومتر خواهد بود. این تراشه از سری Kirin بوده و احتمال می‌رود در سری هواوی میت 70 مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش کاربر jasonwill101 در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، علی‌رغم تحریم‎های شدید آمریکا، هواوی موفق شده در زمینه تولید تراشه جدیدش نتایج خوبی به دست آورد و تولید انبوه این تراشه نیز فعلاً به صورت محدود آغاز شده است. این تراشه حال مرحله نهایی تولیدش را طی می‌کند و محصول نهایی به کارخانه برای تولید انبوه فرستاده شده است.

تراشه جدید هواوی

مدیر عامل بخش کلاود سرویس شرکت هواوی، چندی پیش اعلام کرد که آنان نمی‌توانند تراشه‌های 3.5 نانومتری شرکت TSMC را دریافت کنند زیرا تحریم‌های ایالات متحده مانع از این کار می‌شود. علاوه بر آن، اعلام نمود که در حال حاضر هواوی باید بر روی بهینه‌سازی تراشه‌های هفت نانومتری خود تمرکز کند. با توجه به این حرف، به نظر می‌رسد تولید تراشه جدید هواوی قرار است محدود باشد و در حال حاضر نمی‌توانیم چندان به استفاده از تراشه 5 نانومتری امیدوار باشیم. علاوه بر مشکلات مربوط به تولید، هزینه بسیار زیاد این تراشه نیز می‌تواند دردسر بزرگی برای هواوی باشد زیرا چندی پیش اعلام شد که تراشه‌های 5 نانومتری SMIC حدود 50 درصد گرانتر از TSMC خواهند بود.

تحریم‌های ایالات متحده مشکلاتی جدی برای هواوی به وجود آورده و تا زمانی که این تحریم‌ها پابرجا هستند، غول چینی به هیچ وجه نمی‌تواند از شرکت‌هایی چون TSMC و ASML که تحت تاثیر آمریکا هستند، تراشه دریافت کند. بدین ترتیب، این کمپانی مجبور است از روش‌های دیگری استفاده کند و بیشتر به سمت مستقل شدن پیش برود. خوشبختانه به نظر می‌رسد حداقل در زمینه تولید تراشه جدید، شاهد عملکردی خوب و رضایت بخش هستیم.