دارندگان گوشی‌های آیفون که از سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل استفاده می‌کنند اخیرا گزارش داده‌اند که با مشکل کم شدن بی‌دلیل شارژ از حساب‌‌شان مواجه شده‌اند.

طی ساعات اخیر ظاهرا هر کاربری که از گوشی‌ آیفون با سیم‌کارت اعتباری رایتل استفاده می‌کند نمی‌تواند از شارژ سیم‌کارتش استفاده کند و این مشکل در قالب پیامک به آن‌ها اعلام می‌شود. ازاین رو ما در تیم علا‌الدین برای پیگیری موضوع، طی تماسی با پشتیبانی این اپراتور، مساله موردنظر را عنوان کرده و کارشناسان مرکز بیان کردند که این مشکل به‌تازگی مکررا به آن‌ها گزارش شده و مربوط به سرویس پیامک خارجی است که با قطع و وصل کردن نرم‌افزارهای «آی مسیج» و «فیس تایم» در گوشی‌های برند اپل حل خواهد شد.

مشکل کم شدن شارژ رایتل

بنابراین ما برای بررسی، در یکی از گوشی‌های آیفون راه‌کار پیشنهادی کارشناسان اپراتور رایتل را مورد امتحان قرار دادیم. این دستگاه به‌تازگی فعال شده و فاقد نرم‌افزارهای آی مسیج و فیس تایم بوده است. اما با وجود این، نتیجه‌ای ازاین کار به‌دست نیامد و همچنان این پیامک که «موجودی حساب شما برای ارسال پیامک کافی نیست، لطفا اعتبار حساب خود را افزایش دهید» به گوشی ارسال می‌شود. البته شارژ چندین باره سیم‌کارت هم پاسخگو نبوده و درطی فواصل زمانی معین مدام از حساب شارژ کم می‌شود. این موضوع کاربران تلفن‌های همراه برند اپل با سیم‌کارت اعتباری رایتل را با سردرگمی مواجه کرده است و ظاهرا نمی‌توانند از گوشی‌ خود به نحو موثر استفاده کنند.

ناگفته نماند که در تماس مجدد با کارشناسان بخش پشتیبانی اپراتور موردنظر، دوباره مشکل کم شدن شارژ رایتل را باوجود استفاده از گوشی بدون نرم‌افزارهای یادشده مطرح کردیم اما کارشناسان این شرکت دوباره اصرار به همان مساله سرویس پیامک خارجی دارند و می‌گویند که این سرویس درحال ارسال پیامک به خارج از کشور بوده و باعث به‌وجود آمدن وضعیت موجود شده است. اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که این مشکل چگونه و چه‌زمانی حل خواهد شد.