دیو برک یکی از شناخته‌شده‌ترین افراد در دنیای تکنولوژی است. وی بیشتر به عنوان کارش بر روی اندروید و حضور فعال در رویدادهای Google I/O شناخته می‌شود. حال این مهندس ارشد اندروید پس از 14 سال فعالیت تاثیرگذار، اعلام کرد که به پایان این مسیر رسیده و به دنبال اهداف دیگری خواهد رفت.

برک در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که تصمیم دارد از سمت خود به عنوان معاون بخش مهندسی اندروید استعفا دهد و حال به دنبال پستی چالشی‌تر و جدیدتر خواهد بود. وی ذکر کرد که به این تغییر نیاز داشته و قصد دارد وارد فیلد کاری جدیدی شود و بیشتر می‌خواهد در زمینه هوش مصنوعی به فعالیت بپردازد. وی در پست خود ذکر کرد که هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی دارد و اگر به نوعی با زیست نیز ترکیب شود، به کشفیاتی عظیم منجر خواهد شد. این مهندس ارشد اندروید در این باره گفت: «هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد که نقشی برجسته در سرعت بخشیدن به کشف داروهایی با تاثیرگذاری عمده، به خصوص در زمینه سرطان‌های کودکان داشته باشد که این موضوع برای خود بنده اهمیتی ویژه دارد».

در ماه آوریل شرکت گوگل، دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود، یعنی Platforms and Ecosystems و Devices and Services را به صورت داخلی ادغام کرد. تیم جدید با نام Platforms and Devices شناخته شده و سرپرست آن، ریک اوسترلو خواهد بود. به دنبال این تغییرات، گفته می‌شود شرکت گوگل ممکن است وضعیت شغلی کارمندانش را نیز تغییر دهد و برخی از آنان را به پست‌های دیگر گماشته کند. در ماه ژانویه نیز تغییراتی مشابه در بخش سخت‌افزار این شرکت صورت گرفت. شرکت گوگل رویه سازمانی خود را تغییر داده و به جای این که چندین تیم را مشغول رسیدن به چندین هدف مختلف کند، تصمیم گرفته تیمی واحد بسازد که بر روی مهندسی سخت‌افزار تمرکز خواهند کرد.

google

علاقه مهندس ارشد اندروید، برک به هوش مصنوعی و زمینه‌های مختلف آن، نوید آینده‌ای درخشان را می‌دهد. در حال حاضر، مشخص شده است که وی قرار است در Alphabet و با سوندار پیچای مشغول به کار شود اما پست دقیق وی در این شرکت و جزئیات کارش تا به این لحظه اعلام نشده است. با توجه به تغییرات درون سازمانی که در شرکت گوگل به وقوع پیوسته، هیروشی لاکهایمر نیز از سمتش به عنوان رئیس اندروید کروم استعفا داد و حال به عنوان مدیر اسپانسر پروژه‌های گوگل کار می‌کند.

مدیر عامل گوگل، سوندار پیچای اعلام کرد که تغییرات درون سازمانی به این دلیل رخ داد تا روند تصمیم‌گیری و خلاقیت در اکوسیستم‌های کروم و اندروید در این شرکت افزایش یابد و بهتر بتوان پروژه‌های جدید را که اکثراً مبتنی بر هوش مصنوعی هستند پیش برد. برک نیز اعلام کرد که بر روی داشتن آینده‌ای موفق تمرکز می‌کند و به زودی اطلاعات بیشتری در مورد پست و مسیر جدیدش به اشتراک خواهد گذاشت. هنوز مشخص نشده که چه کسی قرار است جای برک به عنوان معاون بخش مهندسی اندروید را بگیرد.