پس از عرضه چت‌جی‌پی‌تی، شایعاتی مبنی‌بر همکاری اپل با گوگل برای استفاده از مولد هوش مصنوعی Google Gemini برای گوشی‌های آیفون‌ به‌گوش می‌رسد.

اپل دررویداد WWDC 2024 که ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ برگزارشد، از جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عاملش برای آیفون‌، آیپد، مک‌بوک، Vision Pro و اپل‌واچ رونمایی کرد. همانطورکه انتظارمی‌رفت، هوش مصنوعی (AI) بخش مهمی ازاین رویداد بود. غول فناوری مستقر در کوپرتینو از ورودش به‌حوزه‌ هوش مصنوعی تولیدکننده «Apple Intelligence» خبر داد و همچنین ادغام چت‌جی‌پی‌تی را درسراسر سیستم‌عامل‌های مختلفش اعلام کرد.

پیش‌از برگزاری WWDC امسال، گزارش‌های بسیاری حاکی ازتلاش اپل برای توافق باگوگل برای آوردن قابلیت‌های هوش مصنوعی Google Gemini به آیفون‌ بود. بااین‌حال، به‌نظرمی‌رسد که OpenAI از رقیبش پیشی‌گرفته و درنهایت اپل تصمیم گرفت برای ارتقاء بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی در iOS 18 از چت‌جی‌پی‌تی استفاده کند.

هوش مصنوعی Gemini

این مدیر ارشد اپل در ادامه تأکید کرد که «ممکن است در آینده شاهد یکپارچه‌سازی مدل‌هایی مانند جمینای گوگل باشیم. فعلا خبری برای اعلام نداریم ولی این‌جهت‌گیری ماست.» صحبت‌های فدریگی نشان می‌دهد که اپل درحال بررسی امکانِ افزودن مدل‌های هوش مصنوعی دیگری به‌محصولاتش است و به‌نظرمی‌رسد Google Gemini یکی از گزینه‌های جدی آن‌ها است.

اپل اعلام‌کرد که قابلیت‌های چت‌جی‌پی‌تی را با دستیار صوتی سیری در آیفون‌های جدیدش ادغام می‌کند. این‌یعنی سیری می‌تواند درصورت نیاز برای پاسخ دادن به‌سوالات شما، از چت‌بات قدرتمند OpenAI کمک بگیرد. البته جای نگرانی نیست! اپل برای حفظ حریم‌خصوصی کاربران، قبل از ارسال درخواست به‌چت‌جی‌پی‌تی، از شما تأیید می‌گیرد. همچنین، آدرس‌های IP کاربران به صورت ناشناس باقی می‌ماند و OpenAI هم هیچ‌کدام از این درخواست‌ها را ذخیره نخواهد کرد.

علاوه‌براین، چت‌جی‌پی‌تی که از جدیدترین مدل هوش مصنوعی به نام GPT-4o پشتیبانی می‌کند، در تعدادی از برنامه‌های اپل نیز دردسترس خواهد بود. این‌قابلیت به‌شما امکان می‌دهد کارهایی مثل تولید تصاویر خلاقانه و بهبود تجربه‌ نوشتن را انجام دهید.