گوگل درحال راه‌اندازی یک شبکه تبلیغاتی جدید است که به‌طورخاص برای دستگاه‌های پخش جریانی Google TV و تلویزیون‌های هوشمند با سیستم‌عامل Google TV طراحی شده است.

گوگل یک شبکه تبلیغاتی جدید به‌نام «شبکه‌ Google TV» راه‌اندازی می‌کند. این شبکه به‌دنبال نمایش تبلیغات هدفمند دردستگاه‌های پخش‌کننده‌ استریمینگ و تلویزیون‌های هوشمندی است که از سیستم‌عامل Google TV استفاده می‌کنند. سرویس تبلیغاتی این‌شبکه به‌تبلیغ‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغات غیرقابل‌گذر را در بیش از ۱۲۵ کانال زنده پخش کنند. بسیاری از این کانال‌ها از نوع FAST هستند. FAST مخفف عبارت «تلویزیون رایگان با پشتیبانی تبلیغات» است و گوگل به‌شدت تلاش می‌کند تا کاربران را به‌تماشای این‌کانال‌ها ترغیب کند.

گوگل اعلام‌کرده است که بیش از ۲۰ میلیون کاربرفعال ماهانه ازدستگاه‌هایی باسیستم‌عامل‌های Google TV و Android TV استفاده می‌کنند. این‌رقم برای تبلیغ‌دهندگان بسیار قابل‌توجه است، چرا که نشان‌دهنده‌ پتانسیل بالای این پلتفرم برای نمایش تبلیغات است.حالا این‌دسترسی حتی گسترده‌تر هم می‌شود؛ یوتیوب دربخش اتاق نشیمن تلویزیون‌های هوشمند گوگل به بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه می‌رسد و این‌یعنی با ورود به‌بازار تبلیغات Google TV، دسترسی شما به مخاطبان به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

تلوزیون هوشمند گوگل

اگر از سرویس‌های تبلیغاتی Google Ads و Google Display & Video 360 استفاده می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را به شبکه‌ Google TV نیز گسترش دهید. کافیست دربخش تنظیمات کمپین، گزینه‌ جدیدی را که زیر بخش یوتیوب و گوگل قرار گرفته است، فعال کنید. بااین‌کار، تبلیغات شما از طریق Google Ads در شبکه‌های مختلف درون Google TV پخش خواهد شد. همچنین، این امکان وجود دارد که تبلیغات شما درلیست تبلیغات برنامه‌های دیگر که توسط گوگل مدیریت می‌شوند، نمایش داده شود.

طبق آمار گوگل، بینندگان کانال‌های رایگان شبکه‌ Google TV به‌طور متوسط روزانه ۷۵ دقیقه پای تماشای این کانال‌ها می‌نشینند. مهم‌ترین دلیل محبوبیت این کانال‌ها، عدم نیاز به پرداخت هزینه اشتراک است. در دنیایی که پلتفرم‌های استریمینگ پولی روزبه‌روز بیشتر می‌شوند، FAST برای تماشاگرانی که به دنبال سرگرمی بدون پرداخت هزینه هستند، گزینه‌ ایده‌آلی است. درست است که محتوای این کانال‌ها اغلب شامل برنامه‌های تکراری و قدیمی است، اما گاهی اوقات مردم صرفاً به‌دنبال یک صدای پس‌زمینه به‌سبک قدیم هستند و این شبکه‌ها با تبلیغاتشان، به‌گزینه‌ ایده‌آلی برای این کار تبدیل می‌شوند.