گفته می‌شود که قرار است قابلیت Back Tap در سامسونگ خواندن ساعت را در گوشی‌های مبتنی بر اندروید 15 به روش جالبی امکان‌پذیر کند.

شنیده‌ها حاکی است که ویژگی Back Tap که بعضی از دستورات را با دوبار ضربه زدن به پشت گوشی اجرا می‌کند این‌بار در گوشی‌های سامسونگ با سیستم عامل اندروید 15 به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دوبار زدن به پشت گوشی بتوانند از زمان مطلع شوند. این ویژگی حتی در حالت خاموش نیز کار می‌کند و با به‌روزرسانی که سامسونگ قرار است برای ماژول رجیستر در برنامه Good Lock اجرا کند در دسترس قرار می‌گیرد. 

قابلیت Back Tap که درابتدا در iOS بود، در سامسونگ از زمان راه‌اندازی اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5 و با استفاده از ماژول رجیستر در دسترس قرار گرفت. اما این ویژگی نیاز به صفحه روشن و قفل باز دارد درحالیکه اعلام شده با به‌روزرسانی اندروید 14 مبتنی بر رابط کاربری One UI 6.1.1 قابل دسترسی است که بااین اوصاف این قابلیت در پرچمداران زد فولد و زد فلیپ دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته انتظار می‌رود که این ویژگی در اندروید 15 با رابط کاربری One UI 7 برای تعداد بیشتری از گوشی‌های سامسونگ اجرا شود. 

بهبود عملکرد-Back-Tap-در-تلفن های Samsung-Galaxy

گفتنی است که کمپانی سامسونگ قصد دارد در مراسم آنپکد بعدی گوشی‌های زدفولد 6 و زد فلیپ 6 را به کاربران معرفی کند که بعضی از ویژگی‌ها و اطلاعات مربوط به این دستگاه‌ها فاش شده است. از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه‌ها داشتن دو باتری برای گوشی زدفولد 6 با توان ترکیبی 4000 میلی آمپرساعت است. همچنین گفته شده که گوشی زدفلیپ 6 نیز با پردازنده اسنپدراگون نسل 4 با رم 12 و 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 و 256 و 512 گیگابایت عرضه می‌شود. 

لازم به‌ذکر است که مراسم بعدی آنپکد سامسونگ طی ماه جولای (فاصله بین تیر و مرداد) برگزار خواهد شد. 

اخبار مرتبط: نسخه جدید Z Flip 6 با تغییرات جذاب در راه است