اپل در رویداد WWDC 2024، از جدیدترین نسخه‌ سیستم عامل ساعت‌های هوشمند خود به نام واچ اوس ۱۱ رونمایی کرد.

نسخه جدید واچ اوس شامل ویژگی‌های جدیدی مانند حالت تمرینی جدید، فعالیت‌های زنده و بهبودهایی در زمینه‌های مختلف سلامت و تناسب اندام است. اپل در WWDC 2024 از watchOS 11، جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمندش رونمایی کرد. توسعه‌دهندگان می‌توانند از امروز کار با آن را آغاز کنند و نسخه‌ آزمایشی عمومی ماه آینده دردسترس قرار خواهد گرفت. انتشار نهایی برای پاییز امسال و همزمان با ساعت‌های هوشمند جدید اپل پیش‌بینی می‌شود.

مانند گذشته، هر نسخه‌ واچ او اس ویژگی‌های جدیدی در حوزه سلامت ارائه می‌دهد. امسال شاهد یک حالت تمرینی جدید هستیم که با درنظرگرفتن اطلاعات و معیارهای شخصی، تأثیر شدت و مدت تمرین بر بدن شما در طول زمان را بررسی می‌کند. همچنین می‌توانید برای تمرینات خود «میزان تلاش» را در نظر بگیرید. این حالت همچنین به شما می‌گوید که آیا باید تمرین را با جدیت بیشتری دنبال کنید یا شاید نیاز به استراحت داشته باشید. بله، این شامل روزهای استراحت هم می‌شود.

همچنین یک برنامه‌ جدید به‌نام «Vitals» وجود خواهد داشت که نگاهی اجمالی به «معیارهای مهم سلامتی» به شما می‌دهد. قابلیت ردیابی چرخه‌ قاعدگی نیز ویژگی‌های جدیدی برای بارداری خواهد داشت که می‌تواند سن حاملگی را به‌شما نشان دهد.

واچ او اس

با واچ اوس ۱۱، قابلیت «فعالیت‌های زنده» هم به اپل واچ می‌آید. همچنین ویژگی‌های جدیدی برای امنیت درنظر گرفته شده است، بنابراین اگر در اواخر شب برای دویدن می‌روید، دوستانتان می‌توانند شما را ردیابی کنند. این شبیه به ویژگی‌های امنیتی است که سال گذشته در Pixel Watch 2 معرفی شد.

دربه‌روزرسانی سال گذشته‌ واچ او اس، شاهد معرفی Smart Stack به‌عنوان بخشی از یک بازطراحی عمده بودیم که ویجت‌ها را به‌کانونی کلیدی تبدیل کرد. واچ اوس ۱۱ با نمایش خودکار ویجت ترجمه یا آب و هوا در زمان‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید، براین‌قابلیت می‌افزاید. با کمال تعجب، امسال شاهد معرفی تعداد زیادی واچ‌فیس جدید نبودیم. در عوض، اپل بر روی بازطراحی واچ‌فیس Photos با ظاهری جدید تأکید کرد.

امسال، دهمین سالگرد معرفی اپل واچ است و زمزمه‌هایی وجود دارد که شاید اپل برای معرفی نسخه‌ ویژه‌ «X» مانند کاری که با آیفون انجام داد، سنگ تمام بگذارد. بااین‌حال، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری همیشه نشان‌دهنده‌ تغییرات سخت‌افزاری احتمالی نیستند. برای مثال، اپل از watchOS 10 سال گذشته به عنوان یک به‌روزرسانی «مهم» یاد کرد که رابط کاربری را با تمرکز بیشتر روی ویجت‌ها بازنگری می‌کرد، اما تأثیر چندانی روی سخت‌افزار واقعی سری 9 نداشت.