اینترستینگ انجینرینگ گزارش داد که پروژه جدید گری هستویت فیلمساز مستقل، مستند ساخته شده با کمک هوش‌مصنوعی است که ویژگی آن ارائه طرح‌های متفاوتی از فیلم ساخته شده پس از هربار تماشای آن است.

از زمان باز شدن پای هوش‌مصنوعی به مشاغل از جمله فیلمسازی، شاهد تغییرات قابل توجهی در بعضی از موارد بوده‌ایم. یکی ازاین موارد پروژه مستند گری هستویت است که با استفاده از AI فیلم متفاوتی را ارائه کرده است. این مستند برخلاف تمام انواع موجود، پس از هربار پخش نسخه متفاوتی را برای تماشا آماده می‌کند. شیوه‌ای که هوش‌مصنوعی برای ساخت این فیلم از آن استفاده می‌کند دسترسی به راش‌های ضبط شده (صحنه‌های ضبط شده فیلم بدون تدوین) است که با برهم زدن الگوهای تصاویر، درواقع تدوین متفاوتی را پس از هربار تماشا روی فیلم اعمال می‌کند.

ساخت فیلم با هوش مصنوعی

طرح کلی این فیلم وابسته به موضوعات روز و حوادث واقعی که اخیرا روی داده‌اند و همچنین مسائل مربوط به آب و هواست و این ویژگی آن را به‌ یک مستند اکسپریمنتال (تجربی) جذاب تبدیل می‌کند که می‌تواند براساس سلیقه مخاطب هربار تغییر کند. علاوه براین مخاطب می‌تواند با استفاده از کنترل یا تلفن همراه داده‌های ورودی را شخصی‌سازی کند و به تماشای فیلم مستند ساخته شده با هوش‌مصنوعی به‌دلخواه خودش بنشیند.

ناگفته نماند که با ورود جدی‌تر هوش مصنوعی به حوزه مشاغل نسبت به گذشته و بالا رفتن توانایی‌های این فناوری، نگرانی از بابت مخاطرات پیش‌رو برای زندگی آینده انسان شدت یافته است. براین اساس تعدادی از افراد مشهور و مهندسان این حوزه با هشدار به جامعه جهانی خواستار کنترل و مداخله دولت‌ها در زمینه توسعه هوش‌مصنوعی شده‌اند. ایلان ماسک یکی از این افراد شناخته شده است که در کنفرانس ویواتک 2024 پاریس اعلام کرد در آینده، مشاغل به‌طور کامل به تصاحب هوش مصنوعی درمی‌آید. جفری هینتون پدرخوانده هوش‌مصنوعی نیز پیش‌تر دراین زمینه هشدار داده بود اما مدیران متا و آمازون با انتقاد ازاین نگرانی‌ها این هشدارها را اغراق آمیز خواندند.

اخبار مرتبط: