اتحادیه بین‌المللی کارگران سامسونگ یا NSEU با این غول کره‌ای موفق نشدند بر سر افزایش دستمزد کارکنان و همچنین دادن پاداش به آنان به توافق برسند. این موضوع، باعث شد برای اولین بار پس از پنج دهه، اعتصاب کارگران سامسونگ را شاهد باشیم.

به دنبال وقوع اعتصاب، حدود 28 هزار کارمند در اطراف دفتر این شرکت گردهم آمده و تقاضای حقوق بیشتر کردند. جالب است بدانید که این اعتراضات، همزمان با خبری بود که از سود 993 درصدی شرکت سامسونگ در چهار ماهه اول سال 2024 خبر می‌داد. از طرف دیگر، رقبای سامسونگ نیز به شدت در تلاش‌اند تا در مسابقه استفاده از هوش مصنوعی بر این غول کره‌ای چیره شوند. به همین دلیل، حال سامسونگ دو مشکل بزرگ دارد که باید به هر شکلی که شده، اقدام به رفعشان کند.

سامسونگ در نظر داشت که حقوق کارگرانش را به میزان 5.1 درصد افزایش دهد اما اتحادیه درخواست افزایشی برابر با 6.5 درصد را داشت و علاوه بر آن، می‌خواست بخشی از سودهای عظیم این کمپانی نیز به کارگران اختصاص داده شود. در نهایت، هیچکدام به نتیجه نرسیده و این نیز باعث به وقوع پیوستن اعتصاب کارگران سامسونگ شد که در راستای آن، 28 هزار نفر در اطراف دفتر این شرکت در سئول، پایتخت کره جنوبی گردهم آمده و افزایش دستمزد خود را خواستار شدند.

کمپانی سامسونگ

یکی از مقام‌های NSEU به نام لی هیون کوک به رویترز گفته است که اعتصاب کارگران سامسونگ به این دلیل بود که کارگران خواستار گفت‌وگویی جدی با رئسای بالارتبه این شرکت هستند. به گزارش خود سامسونگ، اعتراضات صدمه‌ای به فعالیت‌های تجاری و تولیدی این کمپانی وارد نساخت زیرا اعتراضات در روز بعد از تعطیلات به وقوع پیوست و در راستای آن، بسیاری از کارکنان مرخصی گرفته و در شرکت حاضر نبودند.

محققی از TrendForce اعتقاد دارد که اعتصاب کارگران سامسونگ لطمه‌ای به تولید فلش مموری‌های DRAM و NAND نخواهد زد و تاثیری بر کاهش تولیدات این شرکت نخواهد گذاشت زیرا اکثر کارخانه‌های این کمپانی تمام اتوماتیک هستند. از طرف دیگر، بسیاری از شرکت کنندگان در این اعتراضات نیز از کارمندان اداری سامسونگ بوده و کارگران حاضر در کارخانه نبودند که همین نیز خود دلیل دیگری بر عدم کاهش تولیدات این غول کره‌ای است.

در نهایت هیچکدام از طرفین پیشنهادات یکدیگر را قبول نکرده و از مواضع خود کوتاه نیامدند. به همین دلیل، انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد شرایط بدتری برای این کمپانی بزرگ باشیم. لی هیون کوک اعلام کرد که در صورت نادیده گرفته شدن، اتحادیه برنامه‌هایی برای روز جمعه دارد اما جزئیاتی از این برنامه‌ها به اشتراک نگذاشت. مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی برای سامسونگ خواهد افتاد و برای اطلاعات بیشتر، باید اخبار مربوطه را پیگیری کنیم.

اخبار مرتبط: