هوش مصنوعی اپل مجهز به ویژگی پردازش آنلاین و آفلاین به‌صورت خودکار می‌شود که فعالیت‌ها را روی فضای ابری یا دستگاه مشخص می‌کند.

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل فناوری هوش مصنوعی جدید این کمپانی موسوم به Apple intelligence معرفی شد که علاوه بر پیشنهاد پاسخ و خلاصه‌سازی، مرتب سازی خودکار ایمیل‌ها و رونویسی از یادداشت‌های صوتی، ویژگی مهم دیگری هم دارد که آن تعیین و مشخص کردن پردازش هر فعالیت بر روی دستگاه یا سرورهای ابری است که روی همه سیستم‌عامل‌های این شرکت کارایی دارد. این فناوری با برچسب بتا مشخص می‌شود. همچنین شرکت اپل به‌دنبال ساخت یک چت‌بات شبیه به ChatGPT اقدام به همکاری با OpenAI می‌کند.

Apple intelligence

آن‌چه این هوش مصنوعی را متمایز می‌کند ویژگی تراشه‌ آن است که بر امنیت پردازش داده‌های کاربران از راه دور تاکید می‌کند. نکته دیگر اینکه استفاده ازاین هوش مصنوعی برای کاربران جنبه اجباری ندارد و ممکن است کاربری به‌دلایل نگرانی امنیتی نخواهد ازاین قابلیت استفاده کند. همچنین اپل برای رفع نگرانی‌ها از داده‌های کاربران پروفایل نمی‌سازد و گزارش‌هایی را دراین زمینه ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که این قابلیت جدید که در iPad و Mac نیز قابل دسترسی است نیاز به تراشه M1 دارد و در تلفن‌های همراه نیز، توسط آیفون 15 پرو یا آیفون 16 پشتیبانی می‌شود و نیاز به تراشه M2 برای پردازش امن دارد. البته گوشی آیفون 16 پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد.

گفتنی است که پس از آن‌که گوگل و مایکروسافت هوش مصنوعی مولد موتوهای جستجو را راه‌اندازی کردند، تیم کوک اعلام کرده بود که او و همکارانش سال‌هاست که روی این فناوری درحال کار هستند اما Apple intelligence با آن‌ها تفاوت دارد. اما جالب است که بدانید مهندسانی که تیم هوش مصنوعی اپل را تشکیل می‌دهند، معاونان ارشد این شرکت، جان جیاناندریا و کریگ فدریگی هستند. این دو نفر به همراه تیم کوک مدیراجرایی کمپانی یک میلیارد دلار را صرف این پروژه کرده‌اند.

اخبار مرتبط: هوش مصنوعی اپل به‌زودی ساخته می‌شود