بر اساس اطلاعاتی که از جزئیات گوشی‌های جدید آیفون به بیرون درز کرده، کمپانی اپل قصد دارد ابعاد آیفون 16 پرو و پرو مکس را در سال جاری افزایش دهد. این تغییر بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری را در آیفون‌ها در سال‌های اخیر پس از اضافه شدن دکمه Capture اعمال خواهد کرد.

اپل امسال گام‌های محکمی در راستای اعمال تغییرات ظاهری در گوشی‌هایش برداشته است. در این راستا، مشخص شد که سری آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از نظر ابعاد افزایشی را نسبت به مدل سال گذشته تجربه خواهند کرد و در کنار آن، حاشیه‌های بسیار باریکی نیز خواهند داشت. صفحه نمایش نسخه پرو از 6/1 اینچ به 6/3 اینچ و نمایشگر نسخه پرو مکس از 6/7 به 6/9 اینچ افزایش پیدا کرده است که همین موضوع باعث افزایش ابعاد این گوشی‌ها نیز شده است.

این اطلاعات توسط IceUniverse و Instant Digital به اشتراک گذاشته شده و بر اساس جزئیاتی که این دو لیکر مطرح کرده‌اند، هر چهار گوشه دستگاه‌های جدید اپل از نظر ابعاد افزایش خواهند یافت. از طرف دیگر، کاهش اندازه حاشیه‌ها به قدری خواهد بود که آن را تبدیل به پرچم‌داری با کم‌ترین حاشیه ممکن کرده و باعث جلو افتادن آن از دستگاه‌هایی چون اس 24 اولترا و سری گوگل پیکسل 8 خواهد شد.

جالب است بدانید که سال گذشته نیز شرکت اپل سعی در کاهش حاشیه‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس داشت و موفق شد یکی از کوچک‌ترین حاشیه‌های ممکن را تحویل دهد. برای رسیدن به این هدف، اپل از تکنولوژی جدید Border Reduction Structure استفاده می‌کند که باعث می‌شود نحوه قرارگیری مدارها با مدل‌های امروزی متفاوت باشد و فضای کمتری اشغال نمایند.

همانطور که در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید، ابعاد آیفون 16 پرو و پرو مکس هم از لحاظ طولی و هم از لحاظ عرضی افزایش یافته اما برعکس آنان، حاشیه‌ها با کاهشی قابل توجه روبرو خواهند بود. با توجه به کاهش اندازه حاشیه‌ها، می‌توانیم بگوییم که اندازه این گوشی‌ها با توجه به کاهش حاشیه و افزایش عرض، چندان بزرگ نخواهد شد. در زیر می‌توانید نگاهی به جداول مربوطه بی‌اندازید:

iPhone 16 ProiPhone 15 Pro
Thickness8.25 mm8.25 mm
Height149.6 mm146.6 mm
Width71.45 mm70.60 mm
Display6.3″6.1″
Screen Border1.2 mm1.71 mm
Weight194 grams187 grams
iPhone 16 Pro MaxiPhone 15 Pro Max
Thickness8.26 mm8.25 mm
Height163.0 mm159.9 mm
Width77.58 mm76.70 mm
Display6.9″6.7″
Screen Border1.15 mm1.55 mm
Weight225 grams221 grams

در گذشته IceUniverse ذکر کرد که کاهش حاشیه‌ها در سری آیفون 16 باعث می‌شود اپل پرچم‌داری با کمترین حاشیه موجود را به بازار گوشی‌های هوشمند عرضه کند. جالب است بدانید که این شرکت در ابتدا بزرگ‌ترین حاشیه‌ها را در این صنعت داشت اما در این چند سال و به کمک تکنولوژی‌های نوآورانه، توانسته به پرچم‌داری در این زمینه تبدیل شود. لازم به ذکر است که اگر از مدل‌های آیفون 13 به پایین به سراغ آیفون 16 می‌روید، به خوبی متوجه این تغییرات ظاهری خواهید شد اما اگر بخواهید از آیفون 15 به 16 ارتقا پیدا کنید، تغییرات چندان محسوس نخواهند بود.

اگر افزایش اندازه و کاهش قابل توجه حاشیه‌ها شما را مجاب به خرید آیفون 16 پرو یا پرو مکس نمی‌کند، باید بگوییم که این دو دستگاه از دوربین‌هایی بهبودیافته و دکمه Capture نیز بهره می‌برند که به فیلم‌برداری دستگاه کمک کرده و آن را راحت‌تر خواهد کرد. از طرف دیگر، این دستگاه قدرت پردازشی بسیار بالایی نیز داشته و می‌تواند قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی iOS 18 را به صورت داخلی اجرا نماید. از جزئیات این قابلیت‌ها در مراسم WWDC رونمایی خواهد شد.

اخبار مرتبط: