به دنبال ورود غول‌هایی چون گوگل، سامسونگ و هواوی به دنیای هوش مصنوعی و استفاده از قابلیت‌های آن در دستگاه‌هایشان، اپل نیز حال وارد میدان شده و در iOS 18 و برای گوشی‌های سری آیفون 16 قابلیت‌هایی جذاب را در دسترس قرار داده است. یکی از آنان امکاناتی است که ویرایش عکس در iOS 18 را بسیار پیشرفته‌تر از قبل می‌کند.

گزارش شده است که استراتژی‌های اپل در راستای هوش مصنوعی با اسم رمز پروژه Greymatter شناخته می‌شوند و شامل ویژگی‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود که این شرکت قرار است در برنامه‌های خودش نظیر سافاری، نوت‌ها و تصاویر اعمال کند. علاوه بر قابلیت مهم Greymatter Catch Up که باعث می‌شود خلاصه‌ای از تمامی نوتیفیکشن‌های روزانه‌تان را از طریق دستیار صوتی این شرکت، یعنی سیری دریافت کنید، قابلیت ویرایش عکس در iOS 18 به کمک هوش مصنوعی نیز اضافه خواهد شد.

در گذشته اخباری مبنی بر امکان ویرایش پیشرفته عکس‌ها به کمک هوش مصنوعی در iOS 18 قرار خواهد گرفت اما حال به اطلاعاتی کامل از چگونگی عملکرد این ویژگی‌های جذاب دست یافته‌ایم. در این قابلیت، می‌توانید به کمک هوش مصنوعی، اشیا ناخواسته‌ای که در تصویر قرار گرفته‌اند را حذف کرده و در نهایت خود همین هوش مصنوعی، جای خالی آن را دقیقاً مشابه سایر قسمت‌های عکس پر می‌کند و محصول نهایی باکیفیتی تقدیم کاربر می‌کند. مشابه این قابلیت در سری پیکسل، گلکسی سامسونگ و دستگاه‌‌های هواوی نیز وجود دارد.

ویرایش عکس در iOS 18

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، شرکت اپل اپلیکیشنی داخلی به نام Generative Playground خلق کرده که امکان ویرایش تصاویر به کمک هوش مصنوعی را می‌دهد. چنین قابلیتی ممکن است با برنامه iMessage نیز همگام شود تا به اشتراک گذاشتن تصاویر ساده‌تر از پیش شود. علاوه بر ویرایش عکس در iOS 18 می‌توانید ایموجی‌های مختص به خود را نیز خلق کنید! از طرف دیگر، این سیستم عامل توانایی تولید پاسخ‌هایی هوشمند با در نظر گرفتن فاکتورهایی چون اسم، رویدادهای تقویمی، مکان‌ها، زمان و… را نیز خواهد داشت. در این آپدیت، قرار است سیری نیز در زمینه Text to Speech بهتر از همیشه ظاهر شود و متنی طبیعی‌تر و قابل باورتر را به کاربران تقدیم کند.

اپلیکیشن نوت یکی دیگر از برنامه‌های شرکت اپل بوده که قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای دریافت کند. در iOS 18 و macOS 15 در برنامه نوت قرار است شاهد تبدیل صدا به متن و از طرف دیگر قابلیت خلاصه نویسی بر پایه هوش مصنوعی باشیم. برای مثال، کاربران می‌توانند از خود برنامه نوت اقدام به ضبط صدا کنند، آن را به متن تبدیل کرده و در نهایت این متن را نیز خلاصه کنند. با این قابلیت‌ها، به راحتی می‌توانید در کنفرانس‌ها و حتی کلاس‌های درسی از آیفون خود استفاده کرده و خلاصه‌ای مفید و سودمند به‌دست آورید. شرکت اپل قرار است در مراسم WWDC دستاوردهای خود در راستای هوش مصنوعی را به طور کامل معرفی کند.

اخبار مرتبط: