طبق گزارش‌ها، شرکت اپل به‌شدت تمایل به تغییر جهت لوگوی اپل درمدل‌های آینده آیپد دارد که این موضوع می‌تواند بر تغییر کاربری تبلت‌های آینده اپل تاکید داشته باشد.

شواهد حاکی‌از آن است که مدل‌های آینده آیپد ممکن است با لوگوی اپل به‌صورت افقی معرفی شوند که نشان‌دهنده‌ تمرکز بیشتر این شرکت بر قابلیت‌های لپ‌تاپ مانند این دستگاه است.

از زمانی‌که اپل مدل آیپد پرو را به عنوان جایگزینی برای کامپیوتر معرفی کرد، رویکرد خود را نسبت به این دستگاه تغییر داده است. طی سال‌های گذشته، آیپد شاهد تغییرات ظاهری و فنی متعددی بوده است. باتوجه به ماهیت قابل‌ حمل بودن این دستگاه، استفاده از آن اغلب به صورت عمودی و برای کارهایی مانند سرگرمی یا تایپ کردن بوده، اما به نظر می‌رسد این‌روند درحال تغییر است.

اقدام اخیر اپل درجهت تغییر جهت‌گیری لوگوی این شرکت در آیپد به حالت افقی، می‌تواند نشانه‌ای از تمرکز بیشتر این شرکت بر قابلیت‌های لپ‌تاپ مانند در این دستگاه باشد. این تغییر احتمالی، بیانگر تلاش اپل برای گسترش کاربری‌های آیپد و تبدیل آن به جایگزینی قدرتمندتر برای کامپیوترهای سنتی است.

شرکت اپل سابقه‌ای شناخته‌شده در زمینه نوآوری درطراحی محصولات خود دارد. یکی از این‌موارد، تغییر جهت لوگوی اپل بر روی برخی از گجت‌های این شرکت است. همانطور که به یاد می‌آوریم، لوگوی اپل در مک‌بوک‌های قدیمی زمانی که درِ لپ‌تاپ بسته می‌شد، به صورت وارونه قرار می‌گرفت. بر اساس گزارش‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد بار دیگر این‌ رویکرد را تکرار کند، اما این بار این‌ تغییر قرار است بر لوگوی تبلت‌های محبوب اپل، یعنی آیپد اعمال‌ شود. تغییر جهت لوگوی آیپد به‌حالت افقی، می‌تواند نشانه‌ای از تغییر رویکرد اپل در زمینه کاربری این دستگاه باشد.

با معرفی مدل‌های جدید آیپد ایر با تراشه M2 و آیپد پرو با تراشه M4، اپل ترتیب قرارگیری سنسورهای فیس آیدی و دوربین سلفی را تغییر داده است. اکنون تمامی اجزای فیس آیدی به همراه دوربین در لبه‌ سمت راست دستگاه قرار گرفته‌اند. این تغییر می‌تواند نشانه‌ای از تمایل اپل به استفاده‌ کاربران از آیپد در حالت افقی باشد. البته، حالت افقی ممکن است به طور طبیعی هم برای بسیاری از کاربران راحت‌تر باشد. بنابراین، تصمیم اپل می‌تواند همسو با عادت کاربران تلقی شود.

تغییر جهت لوگوی اپل

تحول صورت‌ گرفته در طراحی آیپدهای جدید، به‌ویژه با در نظر گرفتن ضرورت استفاده از آن‌ها در حالت افقی هنگام اتصال به لوازم‌جانبی مانند کیبورد، نشان‌دهنده‌ رویکرد جدید اپل در زمینه‌ جایگزین کردن رایانه‌های شخصی با تبلت‌های قدرتمند است.

در مصاحبه‌ای که اخیراً با وب‌سایت فرانسوی Numerama انجام شده است، کارکنان ارشد اپل جزئیاتی را در رابطه با مدل‌های جدید آیپد پرو و آیپد ایر به اشتراک گذاشتند. یکی از نکات قابل توجه این مصاحبه، تأکید بر استفاده‌ کاربران از آیپد در حالت افقی بود. همین موضوع، به عنوان دلیلی برای قرارگیری حسگرهای فیس آیدی و سایر حسگرها در لبه‌ بالایی دستگاه در حالت افقی عنوان شده است. این تغییر رویکرد، بیانگر تلاش اپل برای ارتقاء جایگاه آیپد و نزدیک کردن هرچه بیشتر قابلیت‌های آن به یک رایانه‌ شخصی است.

طراح محصول اپل، مولی اندرسون، می‌گوید که ممکن است در آینده شاهد تغییر جهت لوگوی اپل روی آیپد باشیم. او اشاره می‌کند: «این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است. آیپد مدت‌هاست که به عنوان محصولی برای استفاده در حالت عمودی شناخته می‌شود، اما به مرور زمان شاهد افزایش استفاده از آن در حالت افقی هستیم.»

اپل برای تشویق کاربران به استفاده‌ افقی از آیپد، پیشاپیش اقداماتی را انجام داده است. برای نمونه، لوگوی اپل که در زمان روشن شدن دستگاه بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود، هم‌اکنون به صورت افقی نمایش داده می‌شود. این‌تغییر می‌تواند نشانه‌ دیگری از عزم اپل برای تغییر جهت استفاده‌ آیپد باشد.

با توجه به رویکرد جدید اپل در طراحی آیپد، این سؤال مطرح می‌شود که آیا این تغییر جهت لوگو در تمامی مدل‌های آیپد اعمال خواهد شد یا تنها شامل مدل‌های آیپد ایر و پرو شود. آیپد مینی، به دلیل ابعاد کوچک‌تر نسبت به سایر اعضای این خانواده، همچنان برای استفاده در حالت عمودی مناسب‌تر است.

مهم است به خاطر بسپاریم که این تغییر درحال‌حاضر صرفاً یک ایده است و مدیران ارشد اپل هنوز هیچ جدول زمانی مشخصی را برای معرفی آن اعلام نکرده‌اند.

اخبار مرتبط: