کمپانی اپل آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.5.1 را به‌صورت رسمی منتشر کرد تا بتواند مشکل حساس بازیابی عکس‌های حذف‌شده برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد فروخته‌شده را برطرف کند.

هفته‌گذشته، کمپانی اپل از آپدیت iOS 17.5 رونمایی کرد که چندین تغییر نرم‌افزاری و بهبود حریم خصوصی را برای کاربران به‌ارمغان آورد! باوجوداین، پس‌ازگذشت یک یا دو روز کاربران در شبکه‌های اجتماعی گزارش کردند عکس‌های حذف‌شده قدیمی دوباره بازگشتند که نشان‌دهنده باگ بسیار بزرگ و امنیتی بود که می‌توانست حریم خصوصی کاربران به‌خطر بی‌اندازد! ازاین‌سو، غول کوپرتینو به‌سرعت آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.5.1 را منتشر کرد تا مشکل بازیابی عکس‌های حذف‌شده قدیمی را برطرف کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

برای اولین‌بار، کاربری در شبکه اجتماعی Reddit اظهار کرد آیپد قدیمی خودش را به یکی از دوستانش فروخته، اما پس‌از نصب به‌روزرسانی iOS 17.5 تعداد بسیار زیادی از عکس‌های قدیمی که طی مدت‌زمان طولانی گرفته‌شده و پاک‌شده دوباره در دستگاه ظاهر شدند! ازآنجایی‌که اپل به حریم شخصی و امنیتی کاربران اهمیت می‌دهد؛ پس‌از 48 ساعت آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.5.1 را عرضه کرد تا بتواند به‌واسطه‌آن مشکل موردبحث را حل کند؛ برای برخورداری از آخرین نسخه به‌روزرسانی، می‌توانید ازطریق منوی تنظیمات آن‌را روی دستگاه‌تان دانلود و نصب کنید.

iOS 17.5.1

کاربران باید توجه داشته باشند، به‌روزرسانی iOS 17.5.1 تنها مشکل عکس‌های حذف‌شده را برطرف می‌مند و هیچ‌ مورد دیگری را جلوتر از جدول زمان‌بندی اپل برای کاربران آیپد و آیفون به‌ارمغان نمی‌آورد! انتظار می‌رود، نسخه جدید بتا iOS 17 به‌زودی منتشر شود تا کاربران بتوانند با تست قابلیت‌های بدانند برنامه‌های غول کوپرتینو برای آینده چیست؛ البته باید یادآور شویم برای برخورداری از نسخه‌های بتا باید عضو برنامه توسعه‌دهندگان باشید که هزینه 99 دلاری برایتان خوداهد داشت.

همان‌طورکه می‌دانید، از زمان عرضه سیستم‌عامل iOS 17، با مشکلات زیادی از افزایش دمای دستگاه تا خاموش‌شدن ناگهانی گوشی‌های آیفون مواجه بودیم! بااین‌حال، آخرین باگ به‌وجودآمده تقریبا می‌تواند باعث به‌خطر افتادن اطلاعات ضروری و حساس کاربران شود. درپایان باید اشاره کنیم درتاریخ 10 ژوئن مصادف‌با 21 خردادماه، اپل با برگزاری کنفرانس WWDC 2024 از سیستم‌عامل iOS 18 به‌همراه هوش مصنوعی و چند دستگاه سخت‌افزاری رونمایی می‌کند که جزئیات بیشتر طی روزهای آینده توسط افشاگران و تحلیلگران نزدیک به اپل منتشر می‌شود.