گوگل درحال اضافه کردن قابلیت جستجوی تصویری گوگل لنز به نوار آدرس مرورگر کروم است که به کابران امکان می‌دهد به‌سادگی با استفاده از تصاویر، اطلاعات مورد نظرشان را پیدا کنند.

به‌دنبال اندروید و حتی iOS، ویژگی Circle to Search با آیکون گوگل لنز به مرورگر دسکتاپ کروم/کروم‌بوک‌ها اضافه خواهد شد. برای فعال کردن Circle to Search در کروم‌بوک کافی است روی آیکون گوگل لنز که در کنار ستاره بوک‌مارک در نوار آدرس قرار دارد، کلیک کنید. سپس، گوگل از شما می‌خواهد که بخشی از صفحه‌ را که می‌خواهید راجع‌به آن اطلاعات پیدا کنید، انتخاب کنید.

وقتی بخواهید جستجو را شروع کنید، نشانگر ماوس شما به یک نشانه + تبدیل می‌شود که روی آن نوشته شده “Circle to Search”. این نشانه همچنین آیکون گوگل لنز را نشان می‌دهد. برای انتخاب ناحیه‌ای از صفحه، کافی است دوبار روی آن ضربه بزنید و بعد از انتخاب، می‌توانید اندازه و جای کادر را تغییر دهید. نتایج جستجو هم در بخش کناری گوگل لنز نمایش داده می‌شود.

بعد از چند ماه آزمایش، قابلیت جستجوی دایره‌ای حالا در نسخه‌های آزمایشی کروم و کروم‌بوک در دسترس قرار گرفته است. این ویژگی به‌زودی در نسخه‌های اصلی این مرورگرها هم منتشر خواهد شد. گوگل لنز در کروم به شما اجازه می‌دهد هر چیزی را که روی صفحه نمایش می‌بینید جستجو کنید. می‌توانید داخل ویدیوها، پخش زنده‌ها یا تصاویر وب‌سایت‌ها جستجو کنید. گوگل لنز جواب‌ها را همان‌جا به شما نشان می‌دهد و می‌توانید بدون ترک صفحه به گشت و گذار ادامه دهید.

در سیستم‌های ویندوز و مک، آیکون گوگل لنز در نوار آدرس وجود ندارد. در عوض، می‌توانید از طریق منوی بیشتر (سه نقطه) گزینه “جستجو با گوگل لنز” را پیدا کنید و آن را به نوار ابزار اضافه کنید تا دسترسی سریع‌تری داشته باشید. برای استفاده از این ویژگی، ابتدا منوی کروم را باز کنید، سپس “جستجو با گوگل لنز” را انتخاب کنید. حالا هر بخشی از صفحه را که می‌خواهید جستجو کنید، با کلیک و کشیدن انتخاب کنید. برای دقیق‌تر کردن نتایج، می‌توانید در کادر جستجوی پنل کناری تایپ کنید. برای دسترسی سریع‌تر، روی دکمه سنجاق در پنل کناری کلیک کنید تا آیکون به نوار ابزار اضافه شود.