شاتل موبایل اعلام کرده که آماده ارائه خدمات اینترنت بی‌سیم نسل پنجم (اینترنت 5G) به مشترکان خود بر روی سیم‌کارت‌های هوشمندش است.

نسل پنجم اینترنت بی‌سیم پرسرعت با عنوان اینترنت 5G که تابستان گذشته به‌صورت آزمایشی برای تعدادی از مشترکان سیم‌کارت‌های هوشمند اپراتور شاتل راه‌اندازی شده بود اکنون در سراسر کشور برای مشترکانی که تمایل به استفاده از این فناوری را دارند قابل دسترسی است. اینترنت نسل پنجم به عنوان آخرین نسل از اینترنت بی‌سیم که در سراسر دنیا در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد از نظر سرعت تبادل داده بسیار پیشرفته‌تر از نسل قبلی یعنی اینترنت 4G است و در مقایسه تجربه ارتباط بهتر و عملکرد و کارایی بیشتر را به مشترکان انتقال خواهد داد. همچنین از نظر تاخیر شبکه نیز اینترنت 5G عملکرد بسیار بهتری دارد که باعث می‌شود در زمان ارسال و دریافت سیگنال‌های پخش آنلاین و همچنین انجام بازی‌های ویدئویی آنلاین مشکلات کمتری برای کاربران ایجاد شود.

اینترنت 5G شاتل

نکته جالب دیگر این‌که برای استفاده از اینترنت بی‌سیم نسل پنجم کاربران نیازی به تعویض سیم‌کارت نخواهند داشت و می‌توانند با همان سیم‌کارت قبلی و گوشی یا مودمی که قابلیت ارائه اینترنت 5G را در ایران داشته باشد به این فناوری متصل شده و از آن استفاده کنند.

همچنین اپراتور شاتل موبایل اعلام کرده که به عنوان ارائه‌دهنده انحصاری سیم‌کارت‌ هوشمند این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که با سیم‌کارت‌های این شرکت بتوانند به‌طور خودکار به هرکدام از سه ‌اپراتور دیگر که قابلیت‌های شبکه رادیویی را دارند متصل شوند. شاتل با بررسی مداوم موقعیت جغرافیایی کاربران شبکه‌ای را که کیفیت رادیویی بهتری را نسبت به بقیه دارد انتخاب کرده و مشترکان را به آن متصل می‌کند.

لازم به ذکر است که اپراتور شاتل علاوه بر ارائه خدمات اینترنت 5G به منظور افزایش و توسعه کارایی سیم‌کارت‌های هوشمند، قابلیت «انتخاب دستی شبکه رادیویی» را از بین شبکه‌های موجود در منطقه برای کاربران خود فراهم کرده است. تا همزمان با انتخاب خودکار شبکه، این امتیاز را هم داشته باشند که با اطلاع از وضعیت شبکه میزبان در صورت نیاز و تمایل، شبکه خود را تغییر داده و به هرکدام از سه اپراتوری که وضعیت شبکه آن‌ها در آن منطقه جغرافیایی و آن زمان مطلوب‌تر است متصل شوند. را‌ه‌های اطلاع از وضعیت شبکه شاتل و تغییر شبکه به‌شرح زیر است:

  • شماره‌گیری کد دستوری #8*1*
  • اپلیکیشن شاتل من
  • مراجعه به مدیریت اینترنتی حساب
AMA