با قابلیت جدید توقف موقت فیلم‌برداری در iOS 18، برنامه دوربین گوشی‌های آیفون به‌ابزاری قدرت‌مندتر برای خلق ویدیوهای خلاقانه و حرفه‌ای تبدیل شده‌است.

در رویداد معرفی آیفون 16 که دیروز برگزار شد، اپل از برخی ویژگی‌های به‌روز شده دوربین آیفون 16 پرده برداشت. یکی از این ویژگی‌های جذاب، امکان توقف و ادامه فیلم‌برداری در حین ضبط ویدیو با استفاده از برنامه دوربین پیش‌فرض است. این قابلیت منحصربه‌فرد، برخلاف ویژگی جدید “کنترل دوربین” که مختص سری آیفون 16 است، در آیفون‌های قدیمی‌تر مجهز به iOS 18 RC نیز قابل استفاده خواهد بود و کاربران می‌توانند به‌راحتی با این ویژگی برش‌های سریع و جذابی را بین صحنه‌های مختلف در یک فایل ویدیویی ایجاد کنند.

هنگام ضبط ویدیو در برنامه دوربین با iOS 18 RC، یک دکمه توقف جدید در گوشه پایین سمت چپ مشاهده خواهید کرد. با لمس این دکمه جدید، می‌توانید ضبط ویدیو را به‌صورت موقت متوقف کرده و با لمس مجدد آن، ضبط را از همان نقطه ادامه دهید.

در حین توقف ویدیو، نشانگر “PAUSE” در بالای رابط کاربری و درست زیر نمایشگر زمان ضبط، به‌شما یادآوری می‌کند که ویدیو در حالت توقف است. همچنین، دکمه توقف به‌یک دکمه ضبط قرمز رنگ تبدیل می‌شود تا به‌وضوح نشان دهد با لمس آن، ضبط ویدیو از سر گرفته خواهد شد.

توقف فیلم‌برداری در آیفون iOS 18

قابلیت توقف و ادامه فیلم‌برداری در گوشی‌های آیفون درحین ضبط ویدئو با استفاده از برنامه دوربین پیش‌فرض در iOS 18 RC، دریچه‌ای به‌سوی خلاقیت‌های بیشتر در فیلم‌برداری می‌گشاید، اما کاربرد برجسته و بی‌درنگ آن، امکان ایجاد برش‌های سریع و طبیعی در دل یک ویدیوی واحد است. این یعنی دیگر نیازی به‌ویرایش و اتصال جداگانه‌ برش‌ها در مرحله پس‌تولید نخواهید داشت. با توقف هوشمندانه ویدیو و تغییر کادر، در حقیقت فرآیند ویرایش را در همان لحظه فیلم‌برداری انجام می‌دهید، نه پس از آن. این قابلیت، به‌طور چشمگیری سرعت آماده‌سازی ویدیوهای اولیه‌ای که با برنامه دوربین پیش‌فرض iOS 18 ضبط می‌شوند را افزایش خواهد داد.

برای برداشتن گامی فراتر در خلق ویدیوهای خلاقانه، می‌توانید در حالت توقف فیلم‌برداری، لنز دوربین را نیز تغییر دهید و زوم‌های خیره‌کننده‌ای را خلق کنید که با پرش‌های آنی بین فاصله‌های کانونی مختلف، بیننده را شگفت‌زده خواهد کرد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، این قابلیت، دریچه‌ای به‌سوی خلاقیت‌های جذاب و بدیع در iOS 18 می‌گشاید و نکته جالب اینجاست که حتی نیازی به‌سخت‌افزار جدید آیفون 16 برای تجربه این امکانات هیجان‌انگیز ندارید.