WearOS: دلیل رشد ۱۷ درصدی Galaxy Watch4 در سه ماهه سوم

WearOS در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، باعث رشد ۶ برابری سهم بازار سامسونگ شد. این پلتفرم که جایگزین پلتفرم سابق سامسونگ در ساعت های هوشمند شده است، باعث تغییر و رشد عجیب بازار سامسونگ در زمینه ساعت های هوشمند شده و سامسونگ را به جایگاه دوم جهان در زمینه ساعت های هوشمند رسانده است. سامسونگ در سه ماهه اخیر رشد چشمگیری در فروش ساعت های هوشمند خودش داشته است و می توان گفت این سه ماه اخیر یکی از بهترین سه ماهه های تاریخ ساعت های هوشمند سامسونگ بوده است.

آنچه در این مطلب می خوانیم

این رشد و پیشرفت خوب برای سامسونگ، به دلیل این اتفاق افتاده که سامسونگ به جای Tizen در ساعت هایش از WearOS استفاده کرد. در واقع استفا ه از WearOS را می توان تک عاملی دانست که سامسونگ این رشد چشمگیر در زمینه فروش را مدیون آن است. سهم سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، چیزی حدود ۴ درصد بود و در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ نیز، درصد آن به ۳ درصد محدود می شد.

امسال این درصد به لطف WearOS چندین برابر شده و ساعت های هوشمند سامسونگ، افزایش سهمی به مفدار ۱۷ درصد داشته اند.  اگر بخواهیم این مقدار را با سال گذشته، یعنی زمانی که سامسونگ هنوز از WearOS استفاده نمی کرد مقایسه کنیم، به این نتیجه می رسیمکه سهم  و ارزش بازار سامسونگ چیزی حدود ۶ برابر سال گذشته ی خودش شده است.

در این مقاله ما قرار است به بیان دقیق اعداد و ارقام سامسونگ در سه ماهه اخیر برای ساعت های هوشمند و در حقیقت همان پوشیدنی های سامسونگ بپردازیم. اگر شما از علاقمندان به ساعت های سامسونگ هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

جزئیات و متن اصلی خبر

WearOS: دلیل رشد 17 درصدی Galaxy Watch4 در سه ماهه سوم

 همانطور که گفتیم سامسونگ بهترین سه ماهه خود را به لطف انتقال از Tizen به WearOS  در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ به ثبت رساند. و WearOS به لطف سامسونگ بهترین فصل خود را از نظر سود و فروش پشت سر گذاشت.

طبق گزارش Counterpoint، سهم بازار WearOS در سه‌ماهه سوم به ۱۷ درصد افزایش یافت، از ۴ درصد در سه‌ماهه دوم و ۳ درصد در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰٫ این تغییر عمدتا به دلیل این تغیر پلفترم اتفاق افتاده است و این تغییر را می توان تک عاملی در نظر گرفت که این سود و رشد به خاطر ان اتفاق افتاده است.

اپل جایگاه خود را به عنوان رهبر بازار در سه ماهه سوم حفظ کرد اما به دلیل عرضه اپل واچ سری ۷ به سه ماهه چهارم، ۱۰ درصد از سهم خود را در مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ از دست داد. قبل تر اخباری درمورد ارقام دقیق و سهم های اپل در این سایت منتشر شده است. در صورتی که در مورد ارقام دقیق فروش اپل کنجاو هستید، با مراجعه به این لینک می توانید به آن مطالب دسترسی داشته باشید.

با نگاهی به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، سامسونگ هواوی را از رتبه دوم عقب انداخت و آمازفیت به لطف محبوبیت بالا در اروپا توانست جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

سیستم عامل ساعت هوشمند گوگل هرگز به اندازه سه ماهه سوم به اپل نزدیک نبوده است. Counterpoint بسیاری از این موارد را به سری Galaxy Watch4 سامسونگ نسبت می‌دهد، که در دو مدل ارائه می‌شوند – یک مدل  کلاسیک با قاب چرخشی و یک قاب معمولی و در دو اندازه برای هر کدام. اندازه گیری ترکیب بدنه سامسونگ نیز یک فاکتور قوی برای خریداران است.

کلام پایانی

همانطور که گفتیم، سامسونگ در این سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ در زمینه ساعت های هوشمند خودش، حسابی کولاک کرده است و رکورد های خودش در سال ها اخبر را شکسته است. در سال گذشته، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱، سهم و ارزش سهم سامسوگ برای ساعت هایش در بازار، چیزی حدود ۳ درصد بود و امسال به لطف استفاده کردن از پلتفرم WearOS در ساعت های سامسونگ، این عدد به ۱۷ درصد رسیده است که یک رشد به شدت چشمگیر است. ارگ بخواهیم دقیق بررسی کنیم و همه عوامل را در نظر بگیریم ممکن است فکر کنیم این تغییر ورشد چشمگر به دلیل سایر ویژگی ها و ساعت هوشمند جدید و سری ۴ است که سامسونگ امسال وارد بازار کرده و قابلیت عجیبی در راضی کردن مشتری به خرید دارد.

دلیل یا دلایل رشد؟

اگر منصف باشیم درصدی از این رشد را به سری ۴ ساعت های هوشمند سامسونگ ربط می دهیم ولی تاثیر عجیب و شگفت آور تغییر پلتفرم دادن سامسونگ به WearOS، اصلا قابل انکار نیست و لازم است اعتراف بکنیم که بیش تر این سود رشد عالی در این سه ماهه آخر سال را سامسونگ مدیون همین تعویض پلتفرم است.

البته ناگفته نماند که خود WearOS نیز، به خاطر سامسونگ در این سه ماه آخر سال، رقم هایی را برای خودش دید که تا کنون به چشمش هم نخورده بود! به هر حال، با همه ی این ها، سامسونگ  ساعت های هوشمندش، هنوز هم در رتبه اول جهانی قرار ندارند و اپل واچ هنوز جای خود را در چایگاه اول جهانی حفظ کرده است. با این حال، امسال پیشرفت خوبی برای سامسونگ بود اپل واچ های سامسونگ را به یک پله بالاتر فرستاد.

سامسونگ امسال در جایگاه دوم جهان برای فروش ساعت های هوشمند قرار دارد و این به ان معنا است که هوآوی را از جایگاه دوم جهانی کنار زده است.  نظر شما در باره این پلتفرم جدید چیست؟ آیا واقعا تنها دلیل رشد سامسونگ در این سه ماهه، این پلتفرم جدید است؟ نظرتان را از طریق کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع مطلب

توجه داشته باشید که این مطلب، یک مقاله ترجمه شده است. در صورت تمایل به مشاهده و یا مطالعه متن اصلی خبر، می توانید از طریق این لینک اقدام کنید. همچنین توجه داشته باشید که در صورت به دست رسیدن اخبار جدید درباره ساعت های هوشمند سامسونگف ما آن مطالب را در همین سایت با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. لذا؛ در صورتی که به خواندن اخبار مربوط به ساعت های هوشمند علاقمند هستیدف مطالب جدید ما را دنیال کنید. ممنون از صبر و حوصله ای که به خرج دادید و تا این جای مطلب با ما همراه بودید.