امروز استودیوی انگلیسی Ballistic Moon که توسط روئسای سابق استودیو Supermassive Games تاسیس شده، از سیستم مورد نیاز بازی Until Dawn رونمایی کردند.
عنوان محبوب Until Dawn در سال 2015 توسط استودیو Supermassive Games توسعه یافت و برای کنسول پلیاستیشن 4 عرضه شد. حال سازندگان این اثر را به کمک موتور قدرتمند Unreal Engine 5 بازسازی کرده و تصمیم دارند در هفتههای آینده، این بازسازی را برای پلیاستیشن 5 و رایانههای شخصی منتشر کنند.
حالت گرافیکی | Low | Medium | High | Very High |
میانگین کیفیت و عملکرد | رزولوشن 720p و 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن 1440p تا 4K با 30 تا 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن 4K و 60 فریم بر ثانیه |
پردازنده | Intel Core i7 4790K / AMD Ryzen 5 1500X (or similar processor with AVX support) | Intel Core i5 8600 / AMD Ryzen 7 2700X | Intel Core i5 8600 / AMD Ryzen 7 2700X | Intel Core i7 11700K / AMD Ryzen 7 5800X3D |
کارت گرافیک | NVIDIA GeForce GTX 1660 / Radeon RX 470 (or equivalent card with minimum 6GB VRAM) | NVIDIA GeForce RTX 2060 / AMD Radeon RX 6600XT | NVIDIA GeForce RTX 3080 / AMD Radeon RX 6800XT | NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti / AMD Radeon RX 6900XT |
حافظه رم | 8GB RAM | 16GB RAM | 16GB RAM | 16GB RAM |
حافظه داخلی | 70 گیگابایت SSD | 70 گیگابایت SSD | 70 گیگابایت از نوع NVMe | 70 گیگابایت از نوع NVMe |
سیستم عامل | ویندوز 10 یا 11 | ویندوز 10 یا 11 | ویندوز 10 یا 11 | ویندوز 10 یا 11 |
استودیوی Ballistic Moon در راستای سیستم مورد نیاز بازی Until Dawn اعلام کرد که این بازسازی قرار است از قابلیت NVIDIA DLSS 3 مختص کارت گرافیکهای انویدیا و AMD FSR 3، مختص کارت گرافیکهای AMD اشاره کرد. علاوه بر این دو قابلیت، بر هر دو مدل کارت گرافیکهای شرکت انویدیا یا AMD، ویژگی Frame Generation که به کمک هوش مصنوعی نرخ فریم را افزایش میدهد نیز لحاظ شده است. در نهایت باید اشاره کنیم که نسخه رایانههای شخصی دارای محدودیت فریم نیست و میتوانید به راحتی از گزینه حذف محدودیت فریم استفاده کنید.
بازی Until Dawn عنوانی سینماتیک با کیفیتی مثالزدنی است که خوشبختانه در نسخه بازسازی شده، پشتیبانی از مانیتورهای بزرگ با نسبتهای 21:9 و 32:9 نیز بهصورت کامل پشتیبانی میشود و کاربران میتوانند در صفحههای عریض خود از کیفیت این بازی لذت ببرند. علاوهبر این، قابلیت ری تریسینگ نیز در این نسخه لحاظ شده و سایهها، نورپردازی و… بهترین بازتابهای ممکن را دارند که واقعگرایی بازی را افزایش داده و حس سینمایی آن را بهبود بخشیده است. کاربران نسخه رایانههای شخصی در صورت داشتن کنترلر DualSense میتوانند از آن استفاده کنند و تمامی ویژگیهای این کنترلر در دسترسشان قرار خواهد گرفت. از جمله ویژگیهای آن میتوان به حس کردن ضربان قلب شخصیتها در طی سکانسهای Don’t Move یا سفت شدن تریگرها هنگام تصمیمگیریهای مهم و شلیک اسلحهها اشاره کرد. این مسئله باعث میشود حس واقعگرایی بازی تا حد قابل توجهی تقویت شود.
در نهایت قابل ذکر است که عنوان نسخه بازسازی شده Until Dawn قرار است در تاریخ 4 اکتبر (13 مهر) بهصورت رسمی و جهانی برای پلتفرمهای پلیاستیشن 5 و رایانههای شخصی منتشر شود.