پس از عرضه قابلیت ساخت و عضو شدن در کانال‌ها به‌صورت محدود، مارک زاکربرگ اعلام کرد قابلیت کانال به‌زودی برای همه کاربران واتس‌اپ اندروید، iOS و دسکتاپ فعال می‌شود.

پیش از این، قابلیت کانال در واتس‌اپ در دسترس کاربران ۹ کشور شیلی، کلمبیا، مصر، کنیا، مالزی، مراکش، پرو، سنگاپور و اوکراین قرار گرفته بود. با آزمایش این قابلیت در کشورهای محدود و دریافت بازخوردهای متعدد، واتس‌اپ موفق به شناسایی و رفع مشکلات و بهبود تجربه کاربری شد.

اکنون مارک زاکربرگ، مالک شرکت متا و واتس‌اپ در صفحه رسمی اینستاگرامی شرکت متا اعلام کرد انتشار عمومی قابلیت کانال واتس‌اپ شروع شده است. این قابلیت طی هفته‌های آینده برای همه کاربران در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین زاکربرگ از کانال خود در واتس‌اپ رونمایی کرد، جایی که او اخبار جدید را درباره پلتفرم به اشتراک خواهد گذاشت.

ایجاد کانال در واتساپ

با استفاده از قابلیت کانال واتس‌اپ، کاربران می‌توانند از موضوعات مختلف و مورد علاقه خود به‌صورت روزانه مطلع شوند. کانال‌ها در تب «وضعیت» قرار می‌گیرند و در میان بقیه چت‌ها نخواهند بود. البته نام تب «وضعیت» هم به «به‌روزرسانی‌ها» یا «Updates» تغییر کرده است.

کاربران می‌توانند در بخش «به‌روزرسانی‌ها»، کانال‌های جدید و پیشنهاد شده واتس‌اپ را مشاهده، و در‌صورت علاقه دنبال کنند. دنبال کردن یک کانال، حریم خصوصی کاربر را حفظ می‌کند؛ بنابراین دنبال‌کنندگان کانال نمی‌توانند شماره تماس بقیه کاربران را مشاهده کنند. البته اگر کاربری عضو مخاطبان ادمین‌ باشد، می‌تواند او را در لیست دنبال‌کنندگان مشاهده کند.

به لطف گزارش وب‌سایت خبری WhatsApp Beta Info، چند ویژگی جدید به قابلیت کانال واتس‌اپ اضافه شده است:

  1. جستجوی کانال‌ها: کاربران می‌توانند با اضافه کردن فیلترهای متعدد، جستجوی پیشرفته کنند تا با کانال‌های جدید آشنا شوند.
  2. واکنش: کاربران می‌توانند به محتوای کانال‌ها واکنش نشان دهند تا نظرات خود را به گوش ادمین‌ها برسانند.
  3. پیام‌های فوروارد شده: با ضربه زدن روی پیام‌های فوروارد شده، کاربران می‌توانند به کانال مبدا بازگردند.
  4. حذف پیام: ادمین‌های کانال می‌توانند پیام ارسال شده را تا سقف ۳۰ روز برای همه اعضای کانال حذف کنند.

اگر قابلیت کانال برای شما فعال نشده است، طی هفته‌های آینده و به‌روزرسانی‌های بعدی فعال می‌شود.

اخبار مرتبط: