بالاخره شرکت مایکروسافت در پستی اعلام کرد که از راه‌های مختلف برای ورود به حساب کاربری پشتیبانی می‌کند و یکی از این‌ها ورود با سیستم تشخیص چهره است.

شرکت مایکروسافت در پستی اعلام کرده است که کاربران می‌توانند با سیستم تشخیص چهره، اثر انگشت و رمز عبور وارد حساب مایکروسافت 365 و اوت لوک شوند. همچنین کلیدهای امنیتی USB نیز هم‌اکنون در دسترس است که این قابلیت در دستگاه‌های ویندوز و محصولات مایکروسافت بر روی پلتفرم‌های اپل و گوگل در دسترس است. شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که در روز جهانی رمز عبور با رمزهایی که یادآوری‌شان سخت بود و به‌راحتی هک می‌شدند خداحافظی می‌کنیم تا با بیومتریک و رمز دستگاه وارد حساب مایکروسافت شویم.

 تشخیص چهره وارد حساب مایکروسافت

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است: «با کلیدهای عبور به‌راحتی با همان روشی که دستگاه خود را باز می‌کنید، وارد حساب مایکروسافت خود شوید، دیگر نیازی به خلق، مدیریت، یادآوری و وارد کردن رمز عبور نیست. برنامه‌ها و سرویس‌های بیشتری در حال اضافه کردن کلیدهای عبور هستند؛ همین حالا هم می‌توانید از آن‌ها برای ورود به محبوب‌ترین برنامه‌ها استفاده کنید. وارد شدن با کلیدهای عبور آنقدر راحت و امن است که پیش‌بینی می‌کنیم کاملاً جای رمزهای عبور را بگیرند و امیدواریم که این اتفاق هر چه سریع‌تر بیافتد.»

مایکروسافت کاربران خود را راهنمایی می‌کند تا با کلیدهای عبور وارد حساب کاربری‌شان شوند و بعد از تنظیم کلید عبور، گزینه‌های ورود را زیر صفحه اصلی ورود به حساب می‌بینند. بنابراین می‌توانند کلید عبور انتخابی خود را از بین چهره، اثر انگشت، پین یا کد امنیتی انتخاب کنند.

مایکروسافت کمی دیرتر از بقیه رقیبان خود یعنی اپل، گوگل، متا، آمازون و نیتندو به قابلیت ورود با کلید عبور دست یافته است.